Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Met de stroming mee
Met de stroming mee
Patrick van Thiel

Patrick van Thiel is merkstrateeg, executive coach, parttime HBO-docent en toezichthouder. Hij schreef de boeken Designmanagement in essentie (met Wil Michels), Innovatie & Succes, Brand-oriented Innovation, BRANDING (met Andy Mosmans) en Met de stroming mee - grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties. Patrick's motto: connecting the dots & finding the missing links. 

Meer over Patrick van Thiel
Als feiten ook maar meningen zijn, maakt reputatie het verschil Jeroen Ansink 8 november 2024 Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen. Lees het volledige artikel
Patrick van Thiel

Met de stroming mee

Grip op het bouwen van sterke merken en stevige reputaties

Specificaties
Paperback, 176 blz. | Nederlands
Noordhoff | 1e druk, 2024
ISBN13: 9789001053444
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Noordhoff 1e druk, 2024 9789001053444
Onderdeel van serie Noordhoff Business
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
26,94
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Voor dit boek geldt een terugkoopgarantie van Noordhoff. Wat is dat?
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

- Krachtige leidraad op het gebied van merk- en reputatie-opbouw, aan de hand van 5 merkstromingen;
- toegankelijke theorie en handvatten voor de praktijk;
- onmisbare kennis voor iedere marketing- en communicatieprofessionals (in spe).

'Met de stroming mee - Grip op het bouwen van sterke merken en goede reputaties' is een nieuw, handzaam boek waarmee (toekomstige) marketing- en communicatieprofessionals grip krijgen op het merk en de reputatie van een organisatie. Bovendien leren zij hun professionele omgeving te overtuigen van de waarde van merken en reputaties en zo draagvlak te creëren voor een gemeenschappelijke visie, missie en merkstrategie.

Op een toegankelijke manier biedt Met de stroming mee overzicht en inzicht aan de hand van vijf merkstromingen (perspectieven) op branding en reputatie. De lezer leert strategisch én pragmatisch gebruikmaken van deze vijf merkstromingen en de daarbij horende theorieën en modellen.

Deze vijf merkstromingen zijn:
- Positioning-stroming
- Penetration-stroming
- Purpose-stroming
- Peer-to-peer-stroming
- Partner-stroming

De betekenis van deze merkstromingen voor zowel de marketing- als de communicatiediscipline wordt belicht. Deze twee disciplines zijn nauw met elkaar verbonden, maar werken veelal naast elkaar, in plaats van mét elkaar. Met dit boek als leidraad wordt samenwerken makkelijker en leuker, maar ook effectiever. Met als resultaat: een sterker merk en een betere reputatie.

'Met de stroming mee' is geschreven voor marketing- en communicatieprofessionals én hbo-studenten marketing & communicatie (hoofdfase en Associate degree).

Trefwoorden

merkstrategie   branding   merken   communicatie   reputatie   marketing   merkstromingen   merkidentiteit   positionering   beschikbaarheid   organisatie   purpose   loyaliteit   merk-dna   stakeholders   klantervaring   merkmodellen   merkoriëntatie   marketingcommunicatie   mentale beschikbaarheid   emotionele connectie   corporate communicatie   onderscheidend vermogen   strategisch management   imago   influencers   fanbase   commerciële touchpoints   mond-tot-mondreclame   merkpersoonlijkheid  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789001053444
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:176
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:13-9-2024
Hoofdrubriek:Marketing
Serie:Noordhoff Business

Over Patrick van Thiel

Strak ‘ingestopt’ zitten past Patrick van Thiel niet. Hij is en doet veel. Binnen het brede vakgebied van branding, reputatie en de organisatie daarvan is hij strateeg/consultant, coach/mentor, change manager en deeltijd HBO-docent. Tevens is hij toezichthouder bij (maatschappelijke) organisaties. Hij was en is betrokken bij een scala aan (inter)nationale merken en organisaties: profit, non-profit, corporate en mkb. Hij heeft veel ervaring opgedaan met sectoren in transitie. Patrick is (co-)auteur van boeken over designmanagement, innovatie en branding. Voor professionals in marketing en communicatie verzorgt hij inspirerende lezingen, trainingen en workshops. Volgens een goede vriend combineert Patrick de kennis van een wijze uil met het enthousiasme van een jonge hond. Treffend beschreven. Zijn eigen motto: finding the missing links & connecting the dots. Zie ook www.vanthiel.biz, www.patrickvanthiel.com

Andere boeken door Patrick van Thiel

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Welkom en leeswijzer 7

1 Overzicht en eerste inzichten 10
Merk en reputatie 11
Marketing en communicatie 12
Vijf merkstromingen 16
Merkstromingen en merk-DNA 19
Merkstromingen en marketingfocus 21
Merkstromingen en communicatiefocus 23

2 Verdieping merkstromingen 26
Positioning-stroming 27
Penetration-stroming 30
Purpose-stroming 34
Peer-to-peer-stroming 37
Partner-stroming 42
Bepaal de twee dominante merkstromingen 46

3 Handvatten positioning-stroming 52
Merkcanvas: Brand Key Model 53
Marketingfocus: relevante klantinzichten 59
Communicatiefocus: sterke breinpositie 64
Visuele samenvatting 69

4 Handvatten penetration-stroming 70
Merkcanvas: Brand Icons Model 71
Marketingfocus: commerciële touchpoints 77
Communicatiefocus: mentale beschikbaarheid 79
Visuele samenvatting 87

5 Handvatten purpose-stroming 88
Merkcanvas: Brand Piramid Model 89
Marketingfocus: faciliterende proposities 97
Communicatiefocus: participerende stakeholders 100
Visuele samenvatting 107

6 Handvatten peer-to-peer-stroming 108
Merkcanvas: Brand Prism Model 109
Marketingfocus: overtuigende klantervaringen 117
Communicatiefocus: positieve influencers 122
Visuele samenvatting 128

7 Handvatten partner-stroming 130
Merkcanvas: Brand Wheel Model 131
Marketingfocus: emotionele connecties 138
Communicatiefocus: betrokken fanbase 143
Visuele samenvatting 147

8 Merkstromingen in actie 148
Betrek je collega’s 149
Speel een spel 157
Opinies van leiders en experts 161
Voor elke merkstroming een verwelkoming 165

Epiloog – drie extra inzichten 166
Dank en tot ziens 169
Literatuur 171
Register 174

Vergelijkbare boeken

  • Strategisch brand design
    Roel Stavorinus
    Strategisch brand design
    € 38,95
  • MERK IK toolkit
    Alexandra Calmero
    MERK IK toolkit
    € 34,95
  • BrandingNL
    Andy Mosmans
    BrandingNL
    € 30,95
  • Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    Marta Klement
    Werk aan je Merk - De On Brand® Methode
    € 27,00
  • Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
    Kevin Lane Keller
    Strategisch merkenmanagement (met MyLab NL toegangscode)
    € 64,95
  • Maak je merk
    Mascha Schrander
    Maak je merk
    € 34,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Sprekend leiderschap
    Jan Sonneveld
    Sprekend leiderschap
    € 25,00
  • Geschiedenis voor morgen
    Roman Krznaric
    Geschiedenis voor morgen
    € 22,99
  • Omkijken naar de toekomst
    William MacAskill
    Omkijken naar de toekomst
    € 24,99
  • Klimaatpsychologie
    Jaap van der Stel
    Klimaatpsychologie
    € 35,95
  • Dat doe je toch niet alleen?!
    Barend Last
    Dat doe je toch niet alleen?!
    € 39,95
  • Inclusief leiderschap
    Henk Jan Kamsteeg
    Inclusief leiderschap
    € 21,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Met de stroming mee

        Met de stroming mee
        Patrick van Thiel
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Met de stroming mee

        Verwijder uw beoordeling