

Coimbatore Krishnarao Prahalad (1941-2010), meestal C.K. Prahalad genoemd, was Distinguished Professor of Strategy aan de University of Michigan Business School.
Meer over de auteursThe Future of Competition
Co-creating Unique Value with Customers
Samenvatting
C.K. Prahalad en Venkat Ramaswamy onderzoeken in dit boek waarom organisaties er maar niet in slagen om aan de behoeften van hun klanten tegemoet te komen, terwijl ze alle mogelijkheden hebben om innovaties toe te passen en lange-termijn groei te realiseren. De verklaring voor deze paradox is gelegen in het feit dat er in de laatste decennia structurele veranderingen hebben plaatsgevonden, zoals:
1. Belangrijke industrieën en technologieën zijn samengekomen en/of -gesmolten
2. Er zijn nauw vervlochten netwerken ontstaan waardoor iedereen met alles verbonden is
3. Er is sprake van nog immer toenemende globalisering
4. De consument wordt steeds mondiger, actiever en speelt inmiddels zelfs een rol in het proces van waardecreatie
Managers hebben behoefte aan een nieuw model voor waardecreatie en dit boek helpt bij het vormgeven van dat model, mede aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden. Consumenten maken deel uit van netwerken waarin zij contact hebben met bedrijven en andere consumenten. Door de interactie creëren ze samen waarde, dat kunnen bedrijven al lang niet meer alleen. Producten of diensten krijgen pas waarde op het moment dat individuen er hun eigen betekenis aan geven, als gevolg van de ervaringen die ze er mee opdoen ('experience economy'). Innovatie zal zich daarom in de toekomst niet zozeer richten op producten en diensten, maar in toenemende mate op de geïndividualiseerde, persoonlijke ervaringscultuur eromheen.
Deze ontwikkeling heeft enorme gevolgen voor de manier waarop organisaties ingericht worden: functioneel, organisatiekundig en infrastructureel. Ook vereisen deze nieuwe organisaties een nieuw soort leiderschap. Al met al wordt in dit speelveld de toekomstige concurrentiestrijd gevochten: The Future of Competition.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal