Cultivating Communities of Practice
A guide to managing knowledge
Samenvatting
De hedendaagse markten zitten vol met kennis van gebruikers. Het is echter niet eenvoudig om als onderneming gebruik te kunnen maken van de kennis die huist bij (potentiële) gebruikers. Ondernemingen die er wel in slagen kennis af te tappen van gebruikersgroepen kunnen dan ook voordeel behalen ten opzichte van ondernemingen die daar niet in slagen. Gebruikersgroepen kunnen bestaan uit mensen die een bepaald product aanschaffen, maar zijn in het algemeen groepen van mensen die een gezamenlijke interesse hebben en hierover ervaringen uitwisselen, kennis delen en deze kennis toepassen in de praktijk. Als ondernemingen erin slagen gebruik te maken van dit potentieel, kunnen zij een concrete stap zetten op weg naar een kenniscreërende onderneming. In 'Cultivating Communities of Practice' laten de auteurs zien dat hoewel gebruikersgroepen vaak spontaan en op natuurlijke wijze ontstaan, ondernemingen op systematische wijze moeten omgaan met deze groepen. Zij moeten actief zijn bij de ontwikkeling van de groepen en op structurele wijze gebruik maken van de inzichten die uit deze groepen voortkomen. In het boek worden praktische modellen en methoden beschreven om het volledige potentieel van gebruikersgroepen aan te boren.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal