Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Beyond Performance: How Great Organizations Build Ultimate Competitive Advantage

Specificaties
Gebonden, 280 blz. | Engels
John Wiley & Sons | 1e druk, 2011
ISBN13: 9781118024621
Rubricering
John Wiley & Sons 1e druk, 2011 9781118024621
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In een steeds veranderende wereld, waar slechts een derde van de excellente organisaties op de lange termijn excellent blijven en waar nog minder organisaties in staat zijn om een succesvolle verandering door te voeren, hebben leiders behoefte aan goede ideeën en nieuwe instrumenten om weer te gedijen. In 'Beyond Performance' geven Scott Keller en Colin Price u alles wat u nodig heeft om een organisatie te bouwen die op korte termijn effectief kan zijn en de vitaliteit heeft om op langere termijn te floreren.

Gebruik makend van de meest diepgravende onderzoeksprestaties op het gebied van organisatorische effectiviteit en verandermanagement, zetten Keller en Price harde wetenschap achter hun grote idee: dat de gezondheid van een organisatie net zo belangrijk is als haar performance. In het voorwoord van het boek refereert Gary Hamel aan deze uitspraak als "een nieuw manifest voor het denken over organisaties".

Specificaties

ISBN13:9781118024621
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:280
Druk:1
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (1)

recensie
Gezonde prestaties als nieuwe norm
Hans van der Loo | 30 augustus 2011
Op het nieuws dat McKinsey een boek had uitgebracht over het belang van de menselijke kant van ondernemen, werd daar door menig adviseur schamper gereageerd. Een voorspelbare reactie, want de ‘Excel keizers’ van McKinsey zijn niet de eersten aan wie je denkt als je het over thema´s als waarden, cultuur en menselijk gedrag hebt. Toch blijken de critici voor hun beurt te hebben gepraat. Het boek Beyond Performance: How Great Organizations Build Ultimate Competitive Advantage is niet voor niets de management hit van dit moment. Op basis van een logisch en goed onderbouwd betoog komen de McKinseyadviseurs Scott Keller en Colin Price tot de slotsom dat financiële resultaten vooral het gevolg zijn van aandacht voor softe factoren.
Lees verder

Over Scott Keller

Scott Keller is a director in the Southern California office of McKinsey & Company, and leads its transformational change practice inthe Americas. He has published several articles on change management and organizational behavior, as well as a book for colleagues and clients. He holds an MBA and a BS in mechanical engineering from the University of Notre Dame and has worked as a manufacturing manager with Procter & Gamble and a photovoltaic engineer for the U.S. Department of Energy. Outside McKinsey, Scott is a cofounder of Digital Divide Data, an award-winning social enterprise that utilizes a sustainable IT service model to benefit some of the world's most disadvantaged people.

Andere boeken door Scott Keller

Over Colin Price

Colin Price, BA, Msc, MPhil, is a Director of McKinsey and leads the firm's global organisation practice. He has been a consultant for more than two decades, worked in more than 50 countries and advised some of the world's largest corporations, among them General Electric, Shell and Barclays. His experience spans the entire range of organisation challenges, including performance transformation, behavioural change, post merger integration and organisation design. Colin is Visiting Professor at Bath University, focusing on organisational behaviour and leadership, and an Associate Fellow of Oxford University.

Andere boeken door Colin Price

Inhoudsopgave

Foreword

INTRODUCTION: Excellence Found

PART 1: WHY PERFORMANCE IS NOT ENOUGH
1. The Big Idea: Performance and Health
2. The Science: Hard Facts behind the Soft Stuff

PART 2: THE FIVE FRAMES
3. Aspire: Where Do We Want to Go?
4. Assess: How Ready Are We to Go There?
5. Architect: What Do We Need to Do to Get There?
6. Act: How Do We Manage the Journey?
7. Advance: How Do We Keep Moving Forward?

PART 3: PUTTING IT ALL TOGETHER
8. The Senior Leader's Role: Does Change Have to Start at the Top?
9. The Five Frames in Action: How Do You Make a Great Organization Even Better?
10. Making It Happen: Do You Have What It Takes?

Notes
Recommended Reading
Acknowledgments
About the Authors
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Beyond Performance: How Great Organizations Build Ultimate Competitive Advantage