Power Pricing
Samenvatting
Nu de meeste markten worden geteisterd door hevige concurrentie, kan het prijsbeleid van een organisatie enorme gevolgen hebben voor de winstgevendheid. Het is verbazingwekkend te zien dat bedrijven proberen de concurrentiestrijd aan te gaan, zonder bewust na te denken over de te hanteren prijsstrategie. Dolan en Simon laten in dit boek zien hoe managers de traditionele methoden van prijsstelling, zoals de kostprijs-plus methode achter zich kunnen laten. De methodes die daarbij worden aangehaald zijn marktsegmentatie, promotieprijzen, prijzen gericht op de concurrentie, non-lineaire prijzen, prijzen van aan elkaar gerelateerde prijzen en combinatieprijzen. Organisaties die scherp letten op het effect van prijzen op de verkopen en winsten en dit nauwkeurig vastleggen kunnen deze gegevens gebruiken om nauwgezet scenario's te ontwikkelen waarbij de prijsstelling een centrale rol speelt.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal