Value-Based Management
Context and application
Samenvatting
De modernste inzichten op het gebied van financieel management stellen dat de voornaamste taak van een onderneming het maximaliseren van aandeelhouderswaarde is. Steeds meer ondernemingen passen hun beleid hier op aan. Dit boek bespreekt de recente ontwikkeling van Value Based Management en beschrijft de principes waarop VBM is gebaseerd. Daarnaast bespreken Arnold en Davies de belangrijkste technieken die een onderneming tot haar beschikking heeft bij haar streven de aandeelhouderswaarde te vergroten. Deze technieken worden nauwkeurig en diepgaand geanalyseerd op basis van recente onderzoeken, waardoor dit boek dieper gaat dan de inleidende 'how-to-do-it' boeken over VBM. Daartoe is het boek verdeeld in vier delen:
1. De stand van zaken op het gebied van VBM.
2. De uitdaging van aandeelhouderswaarde creëren.
3. VBM toepassen in de praktijk.
4. Het bepalen van de waarde van een onderneming: diverse benaderingswijzen.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal