

Micael Dahlén benadert als jonge professor het leven en de academie als een rockster. Dahlén is professor aan de Stockholm School of Economics en geldt als een autoriteit op het gebied van consumentengedrag, creativiteit en marketing.
Meer over Micael DahlénCreativity Unlimited
Thinking Inside the Box for Business Innovation
Samenvatting
Volgens Micael Dahlén moeten we voor creativiteit niet meer 'outside the box' denken, we zouden juist onze manier van kijken 'inside the box' moeten heroverwegen. In plaats van het voeren van een verloren strijd, kunnen we beter aan creativiteit werken binnen de beperkingen van de organisatorische context, waar het de ruimte heeft om te groeien en mensen kan verbijsteren.
Alleen door te experimenteren, herstructureren en nieuwe wegen te zoeken, kunt u businesspaden ontdekken die leiden tot succes. U niet wordt gestimuleerd om uw kennis en ervaring aan de kant te zetten - zoals bij out-of-the-box denken- maar juist om uw kennis en ervaringen op nieuwe manieren in te zetten. Dit boek toont dat iedereen creatief kan zijn.
De creatieve methoden worden gelieerd aan zakelijke voorbeelden. Diverse oefeningen en eye-openers maken deel uit van de praktische implementatie van de ideeën van de auteur. 'Creativity Unlimited' is opgebouwd vanuit modellen en concepten hoe creativiteit werkt (het creatieve proces, de creatieve mens en het creatieve resultaat) en welke effecten het heeft.
Trefwoorden
creativiteit bedrijfscreativiteit inside the box denken innovatie persoonlijke ontwikkeling strategisch management breintraining bedrijfsinnovatie creatief proces creatieve beperkingen marketing ondernemerschap patroondoorbreking business creation conventionele wijsheid uitdagen brein associatief denken kennistoepassing merkstrategie succesfactoren praktijkgerichte oefeningen zelfvernieuwing denkpatronen contextgericht denken cognitieve flexibiliteit bedrijfsstrategie
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1 Why this book?
Part I: It's About Success
2 Why creativity?
3 Are you creative?
4 Why is creativity so important?
5 Isn't creativity dangerous?
Part II: Think Inside the Box
6 What is creativity?
7 The creative result
8 The creative process
9 The creative person
10 Thinking inside the box
Part III: Expanding the Box
11 The four walls of the box
12 The first wall: conventions and rules
13 The second wall: common sense
14 The third wall: physiology
15 The fourth wall: consciousness
16 Correct answers
Part IV: Filling the Box
17 There's no such thing as 'useless' knowledge
18 The brain is lazy
19 The power in brands
20 Associations
21 The context rules
Part V: Shaking the Box
22 Preparations for the final step
23 Shaking the box side to side
24 Shaking the box up and down
Part VI: Congratulations: You've Become Smarter
25 Are you a creative business innovator?
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal