
Lees verder
Gary Hamel is gastdocent Strategisch en Internationaal Management aan de London Business School, medeoprichter van Strategos, een internationale consultancyorganisatie en directeur van het Management Innovation Lab.
Meer over Gary HamelEerst veroveren ze marktaandeel van bestaande ondernemingen. Dan pakken zij de beste werknemers af van die bedrijven. En ten slotte nemen zij de bedrijven zelf over. Het zijn de nieuwe revolutionairen: IKEA, de Body Shop, eBay, Dell, Amazon en andere ondernemingen die bestaande bedrijfsmodellen overhoop gooien. In iedere bedrijfstak duiken nieuwe ondernemingen op die door nieuwe werkwijze nieuwe waarde creëren en zorgvuldig opgebouwde waarde van oudere ondernemingen vernietigen.
Met guerrillatactieken overmeesteren zij de bestaande ondernemingen door hun zwakke punten te ontdekken en die vervolgens uit te buiten. Gary Hamel, co-auteur van het bekende boek 'De strijd om de toekomst' komt nu met een vervolg: 'Leading the Revolution'. Dit boek bevat een actie-plan voor ondernemingen die ernaar streven een plaats te verwerven bij de beste ondernemingen in hun bedrijfstak en daar willen blijven.
Hamel maakt duidelijk dat in een sterk veranderende, non-lineaire wereld, alleen non-lineaire strategieën zullen leiden tot waardecreatie. De belangrijkste uitdaging waar hedendaagse ondernemingen zich voor gesteld zien, is zichzelf niet alleen te vernieuwen in tijden van crisis, maar voortdurend. 'Leading the Revolution' is niet bedoeld voor stoffige kantoortypen, maar voor iedereen die het lef heeft te erkennen dat de toekomst alleen bereikt wordt door oude werkwijzen overboord te gooien en te vervangen door revolutionaire werkwijzen.
innovatie verandering strategie bedrijfsmodellen revolutie verbeelding leiderschap businessconcepten disruptie ondernemerschap radicaal denken management organisatieverandering competitief voordeel creativiteit verandermanagement bedrijfscultuur strategisch management organisatiekunde digitale transformatie toekomst kerncompetenties stakeholders succesfactoren waardecreatie marktdominantie risicomanagement marktverstoorders business case
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books