Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Cities and the Creative Class

Specificaties
Paperback, 208 blz. | Engels
Routledge | 1e druk, 2005
ISBN13: 9780415948876
Rubricering
Hoofdrubriek : Economie
Routledge 1e druk, 2005 9780415948876
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

'Cities and the Creative Class' is het eerste boek dat onderzoeksresultaten heeft verzameld naar aanleiding van de theorie van Richard Florida over hoe de groei van de creatieve economie de ontwikkeling van steden en regio's vormt. In dit boek update Richard Florida zijn theorie en reageert op de kritieken op zijn bestseller 'The Rise of the Creative Class'.

In volledig empirisch detail en analyse beschrijft 'Cities and the Creative Class' de belangrijkste gebouwen waarop de argumenten in 'The Rise of the Creative Class' zijn gebaseerd. Florida betoogt dat mensen de belangrijkste sleutel zijn voor economische groei. Zodoende kunnen steden en regio's niet langer concurreren door simpelweg bedrijven aan te trekken of grote gebouwen zoals sportstadia te ontwikkelen. Om te kunnen bloeien moeten zij in staat zijn de volledige creatieve potentie van alle inwoners te benutten. Daarbij moeten zij hun strategieën baseren op een uitgebreide mix van de 3 T's van economische ontwikkeling: Technologie, Talent en Tolerantie. Succes op lange termijn vergt vernieuwing; een open en diverse regio dat talent vanuit het gehele sociale spectrum kan aantrekken en behouden.

Specificaties

ISBN13:9780415948876
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Routledge
Druk:1
Hoofdrubriek:Economie

Inhoudsopgave

Acknowledgements

1. Introduction
2. Cities and the creative class

Part I: Talent
3. Competing in the age of talent
4. The economic geography of talent

Part II: Tolerance
5. Bohemia and economic geography
6. Technology and tolerance (with Gary Gates)

Part III: Place
7. The university, talent, and quality of place
8. Place-making after 9/11
9. Open questions

Appendix
Endnotes
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Cities and the Creative Class