Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Artificial Intelligence for Marketing

In de introductie van Artificial Intelligence for Marketing wordt gesteld dat het boek een brug wil slaan voor AI professionals en Marketing professionals. Het biedt basiskennis van AI en machine learning aan.

Ger van den Buijs | 21 maart 2018

Hoofdstuk 3 t/m 11 geven uitleg hoe AI in de verschillende aspecten van Marketing gebruikt kan worden. Daarin wordt steeds het marketingconcept uitgelegd en een aantal bestaande applicaties genoemd.

De uitleg wordt echter nooit echt diepgaand. Sterne blijft steken op het niveau dat machine learning en AI op bijna mysterieuze wijze je marketingstrategie en uitvoering kunnen ondersteunen.

Mijn conclusie is dat dit boek zeer geschikt is voor studenten computerkunde die zicht willen krijgen op de inzet van AI in het marketingdomein. Zij krijgen met dit boek kennis van een groot aantal marketing werkgebieden en hoe zij daar iets aan bij kunnen dragen. Voor marketeers die hun eigen materie al kennen, biedt het boek te weinig diepgang. De overwegingen en acties die nodig zijn om AI concreet toe te passen krijgen weinig aandacht.

Over Ger van den Buijs

Ger van den Buijs is eigenaar van FiveDolphins.com, creatief denker en oplossingsontwerper. Daarnaast is hij spreker en auteur van Forget Reach, Start Selling.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden