Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Mobiele Eenheid - Van disruptie naar digitale strategie

In Mobiele Eenheid helpt Brechtje de Leij je met duidelijke voorbeelden en praktische tips om je business klaar te maken voor het huidige mobiele tijdperk. Een preview.

Brechtje de Leij | 20 januari 2017 | 3-4 minuten leestijd

De consument geeft het in onderzoeken keer op keer aan: de meeste ervaringen met organisaties, bedrijven en merken via de mobiele telefoon zijn onder de maat. Slechts 24% van de mensen is tevreden over hun mobiele gebruikservaring. Is dat erg? Ja, dat is erg. Zo zijn millennials glashelder over hun mobiele ervaringen; meer dan de helft (55%) van de millennials haakt af na een slechte mobiele ervaring, om vervolgens nooit meer terug te keren naar het bedrijf in kwestie.

In Nederland zie ik nog te vaak apps met brakke functionaliteit, mobielonvriendelijke websites en belangrijke functionaliteiten die überhaupt niet op mobiel worden aangeboden. Het idee voor Mobiele Eenheid was geboren, bedrijven kunnen wel wat hulp gebruiken om hun business ook succesvol naar mobiel te brengen. Zeker nu jong én oud in Nederland massaal de smartphone heeft omarmd.

Alhoewel we allemaal de hele dag zakelijk en privé met onze smartphone bezig zijn, lijken we dit mobiele kanaal te vergeten als het gaat om onze klanten. Terwijl de smartphone het enige digitale kanaal is dat de klant de hele dag, overal en altijd, bij zich heeft. Met unieke mogelijkheden is de klant geheel gepersonaliseerd te bedienen. Geen enkel ander digitaal apparaat ‘weet’ zoveel van de klant als de smartphone. Geen enkel digitaal kanaal kan met een bedrieglijk eenvoudige voorkant met een paar swipes en taps de meest complexe zaken toegankelijk maken. De grote digitale spelers als Uber en Facebook verdienen er al goudgeld aan. Jij kan als bedrijf ook zakelijk profiteren van mobiel.

De eenvoud op mobiel aan de voorkant is alleen bedrieglijk, want er is bijna niets moeilijker dan zaken weglaten. Het kan lastig zijn om de mobiele ervaring goed in te richten. Het web, voorheen alleen te zien op een desktop of laptop, wordt steeds vaker via mobiele telefoons bekeken. Ook Google weet dit, en gaat de indexering en ranking baseren op mobiel. E-mail wordt mobiel gelezen en het verkeer vanuit sociale media komt met name via mobiel; voor alle digitale kanalen moet je de mobiele ervaring centraal stellen. Een aparte mobiele strategie binnen je digitale strategie is daarom noodzakelijk.

In Mobiele Eenheid ga je stap voor stap jouw mobiele eenheid vormen, die aansluit bij jouw doelstelling en jouw klanten. Want een mobiele strategie is anders voor een mkb-er dan voor een groot merk. Jouw klant moet centraal staan, en je mobiele strategie moet ondersteunend zijn aan jouw bedrijfsstrategie.

In het boek neem ik je aan de hand van de mobiele historie mee naar waar we nu staan met mobiel. Hoe is de smartphone de ultieme disruptie van de 21ste eeuw geworden, en wat kun jij van dit succesverhaal leren? Wat werkt er wel en wat niet? Datgene wat mobiel lastig maakt, geeft jou ook unieke kansen en mogelijkheden.

Je leert in Mobiele Eenheid alles over de speciale context van mobiel, hoe je er informatie brengt, en welke keuzes je moet maken om ook jouw business succesvol te brengen naar mobiel. Met concrete cases van kleine en grotere bedrijven, en vanuit mijn eigen mobiele ervaringen (de afgelopen tien jaar)  bij nu.nl, Greetz, Jumbo, ABN/AMRO en KLM. Nadat je helemaal bent bijgelezen over de cijfers, de mobiele klant, de mobiele context, mobiele content, en natuurlijk de mobiele cases, gaan we aan de slag met jouw mobiele eenheid.

In acht praktische stappen ga je je eigen mobiele eenheid bepalen. Kies je voor een app of toch voor een mobielvriendelijke site? Die termen waar je altijd over leest, wat betekenen die? En hoe zit het met het verdienmodel? Na het lezen van dit boek, kun je al deze keuzes gefundeerd maken. En kun jij ook zakelijk profiteren van de enorme mobiele groei. De klant is er allang klaar voor, en met dit boek jij ook.

Brechtje de Leij is als digitale innovator altijd bezig met de nieuwste technologische ontwikkelingen. Ze is gespecialiseerd in digitale transformaties en heeft hier ruime ervaring mee opgedaan bij diverse uitgeverijen, Sanoma’s NU.nl en bij mobile agency IceMobile. Ze is de auteur van Mobiele Eenheid.

Over Brechtje de Leij

Brechtje de Leij, ook wel 'lady geek' genoemd, is bekend van haar succesvolle mobiele strategieën bij Greetz, Jumbo en NU.nl.

Tegenwoordig werkt ze als freelance digital strategist voor haar eigen bedrijf B-Digitized, en helpt ze grote bedrijven als AF KLM, eBay, Marktplaats en Independer met hun digitale en mobiele strategie. Daarnaast is Brechtje een veelgevraagde keynote speaker op het gebied van trends en nieuwe technologie. Haar media invloed is in 2015 bekroond met een plek in de lijst van meest invloedrijke personen in de Nederlandse media, de Media100.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden