Schrijven voor het web is anders
Schrijven is één ding, schrijven voor het web een ander. Want mensen lezen anders op een scherm dan op papier.
Vraag jij je ook wel eens af:
- Hoe je een tekst schrijft die geoptimaliseerd is voor het scherm?
- Hoe je weet of je teksten echt werken?
- Waar je precies op moet letten als je van je webteksten een succes wil maken?
- Of je lezers je tekst echt begrijpen?
- Of in je tekst staat wat je bezoekers willen weten?
Wij kennen de antwoorden op deze vragen maar al te goed. Daar kwamen we al doende achter. Door webteksten beter te maken voor organisaties als Yoast, Universiteit Gent, Suzuki, Carglass, gemeente Amsterdam en ING. Webteksten die voor jou werken bundelt alle inzichten die we verzamelden in 15 jaar.
Krijg de kennis en het vertrouwen om webteksten te schrijven die er boenk op zijn
Dit boek geeft je alles wat je nodig hebt om meer bezoekers te bereiken én te overtuigen:
- 108 schrijftips waarmee je meteen het verschil maakt
- 13 geheime tips die alleen experts kennen
- Ruim 60 voorbeelden van commerciële en overheidssites
- Gratis bonus: 9 checklists om direct te zien of je teksten er boenk op zijn
- Extra bonus: schrijfoefeningen om de theorie in de praktijk om te zetten
- Geen vage bullshit, maar praktisch en meteen bruikbaar
Wanneer is dit boek iets voor jou?
Als je zelf een copywriter bent en je:
- Soms vastzit omdat je niet de juiste formulering vindt
- Soms twijfelt of je titel wel de juiste is
- Overweldigd bent door alle tips die je online vindt
- Je afvraagt of je bezoekers geïnteresseerd zijn en jou begrijpen
- Je zorgen maakt of je wel goed bezig bent
Als je een eindredacteur, marketingmanager of communicatieverantwoordelijke bent die webcopy moet beoordelen of optimaliseren.
Webteksten die voor jou werken in een notendop
Wij leren je knallende webteksten schrijven in 11 glasheldere hoofdstukken:
1. Waarom schrijven voor het web anders is
Webschrijven is anders. Omdat mensen anders lezen op een scherm dan op papier.
2. Ken je doel en doelpubliek
Je website is er niet voor jezelf, maar voor je bezoekers. Lijkt logisch en toch loopt het hier al vaak mis.
3. Kunnen je bezoekers wel lezen wat je schrijft?
De 1ste vereiste voor een succesvolle webtekst is dat mensen hem letterlijk kunnen lezen. Niet moeilijk, als je weet waar je op moet letten.
4. Help je lezer met inhoudelijke en visuele structuur
Met een goed gestructureerde tekst begrijpen mensen je boodschap beter. En gaan ze sneller over tot actie.
5. Zo schrijf je titels die nagels met koppen slaan
Een goede titel is informatief, duidelijk én aantrekkelijk. Wij geven tips en concrete voorbeelden.
6. Schrijven? Hou het simpel
Messcherpe copy? Daarvoor hoef je maar 1 ding in de gaten houden: schrijf helder en bondig.
7. Schrijf persoonlijk
Je woorden hebben meer impact als ze van mens tot mens spreken.
8. Zet je lezers aan tot actie
Maak de bezoeker duidelijk wat jij wil dat hij doet.
9. Gebruik links zoals het hoort
Links moeten je lezers duidelijk maken wat er gaat gebeuren als ze op die link klikken.
10. Je teksten optimaliseren voor Google
Als je wil scoren in zoekmachines zoals Google en Bing, moet je website vindbaar en zichtbaar zijn.
11. Lees je teksten na
Fouten leiden af van je boodschap. Wij geven je de meest efficiënte methodes om teksten na te lezen. En die laatste fouten eruit te halen.
Wil je alle tips, tricks, oefeningen én checklists? Haal nu het boek in huis
Karl Gilis is volgens PPC Hero de 3e meest invloedrijke conversie- expert ter wereld. Hij is verbonden aan AGConsult en een van de auteurs van Webteksten die werken.