Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Werkboek Hoe coach ik mijzelf tot strategisch communicatieadviseur?

Na het uitgebreide standaardwerk De communicatieadviseur – op een strategische positie in de organisatie is er nu ook een beknopt werkboek dat kan helpen die adviseur te worden. Winkelaar en Kossen beschrijven vier stappen om daar te komen.

Nico Jong | 11 mei 2016

Eerst de spiegel: de analysefase om je startpositie helder te krijgen. Het gaat om het beeld dat je van jezelf, het communicatievak en je omgeving hebt. Maar ook het beeld dat jouw omgeving van jou heeft. Welke omstandigheden bevorderen of remmen jouw ontwikkeling? Jouw visie bepaalt waar je heen wilt. Stap twee is de ambitie: wat ga je doen met je visie, welke keuzes maak je en welke richting wil je op? In deze stap beschrijf je concreet je ambities nadat je zicht hebt gekregen op de kloof die je moet overbruggen tussen de analyse en je wensen. Stap drie is de strategie. Nu ga je concrete doelstellingen formuleren en de strategie om die te verwezenlijken. Na meer dan vijfentwintig opdrachten volgt dan ten slotte stap vier, de beloning: functioneren als communicatieadviseur op een strategische positie. Het is de vraag of de vorm van dit werkboek voor iedereen de meest geschikte is. Veel mensen zouden in dit tijdperk mogelijk liever over een digitale versie beschikken, met onbeperkte schrijfruimte en betere correctiemogelijkheden. De inhoud van het werkboek is echter uitstekend om stapsgewijs je positie als communicatieadviseur te bepalen en na te denken over je eigen ontwikkeling.

Over Nico Jong

Nico Jong is communicatieadviseur.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden