Maar games hebben veel bijkomende voordelen, die de, (als ze al zouden kloppen), nadelen ver overtreffen: games biedt zelfvertrouwen, leert ontdekken, experimenteren, uitdaging, motivatie, stimuleert fantasie, interactie, identificatie en socialisatie. Onder andere. Een game is dus per definitie een lerende omgeving.
Een aantal van deze eigenschappen moet ook werkgevers aanspreken. Mogelijkheden als simulatie en stimulatie, maar ook socialisatie en identificatie. Lees dus Reset om een duidelijk beeld te krijgen van de mogelijkheden van gaming EN met welke skills de nieuwe generatie werknemers uw bedrijf binnen komen.
"Games require players to construct hypotheses, solve problems, develop strategies, learn the rules of the in-game world through trial and error. Gamers must also be able to juggle several different tasks, evaluate risks and make quick decisions... Playing games is, thus, an ideal form of preparation for the workplace of the 21st century, as some forward-thinking firms already start to realise." The Economist 4 augustus 2005.
Over Bertrand Weegenaar
Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business.