Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen

Specificaties
Paperback, 84 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2014
ISBN13: 9789491560835
Rubricering
Boom 1e druk, 2014 9789491560835
Onderdeel van serie Communicatie Serie - Abonnement
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is het de enorme behoefte aan verantwoording over het doen (en vooral: laten) van organisaties? Zijn het de ongekende technologische toepassingen om transparant te handelen? Of is het de ontdekking van overheidsorganisaties dat zoveel wordt bereikt door aan te sluiten op energie in buurten en branches?

Aan aanjagers geen gebrek, als het om de communicatieve overheid gaat. Aan de hand van vijf trends beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte in dit boekje de stand van het gewas. Zelden doen die ontwikkelingen zich als eenvoudig voor.

Tegenover de hang naar openheid staat een drang naar veiligheid. En wat betekent de eeuwenoude behoefte aan sturing in een steeds verder uitwaaierend medialandschap? Van wie is Overheidscommunicatie eigenlijk?

Specificaties

ISBN13:9789491560835
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:84
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:19-11-2014

Expertrecensies (1)

recensie
Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen
Nico Jong | 26 januari 2015
In ‘Kleur bekennen’ beschrijven Guido Rijnja en Vera de Witte de actuele stand van zaken in de overheidscommunicatie. Zij doen dit aan de hand van vijf trends die beschreven worden als spanningsbogen. Of dit daadwerkelijk trends zijn, is twijfelachtig, maar de spanningsbogen die samen het dak van de overheidscommunicatie vormen, zijn wel een mooie metafoor om een aantal recente ontwikkelingen in de overheidscommunicatie te bundelen.
Lees verder

Over Vera de Witte

Vera de Witte is ruim 15 jaar actief in het communicatievak, vooral voor en in het publieke domein. Zo bekleedde zij onder meer de functies hoofd concerncommunicatie Belastingdienst, hoofd corporate communicatie Dienst Justitiële Inrichtingen (Justitie), manager Berenschot Communicatie en hoofd communicatie en marketing CAOP. Zij werkt nu als directeur communicatie bij de VNG. Zij is auteur van onder meer Public Branding, over zin en onzin van merkenbeleid bij de overheid (2002), De wereld achter de arbeidsmarktcampagne (2003), De kracht van de boodschap (2007), De professionele communicatiefunctie (2008) en Kleur Bekennen (2014). Zij is bestuursvoorzitter van de vakgroep overheidscommunicatie van Logeion.

Andere boeken door Vera de Witte

Over Guido Rijnja

Guido Rijnja (1960) werkt sinds 1982 bij de overheid in communicatiefuncties. Hij diende onder meer de gemeenten Den Haag en Rotterdam en de ministeries van Binnenlandse Zaken en Justitie, is nu werkzaam bij de Rijksvoorlichtingsdienst. Hij publiceerde eerder onder meer met Vera de Witte De kracht van de boodschap, met Ron van der Jagt Storytelling en met Robbert Coops De overheid heeft het altijd gedaan. In 2012 promoveerde hij met een proefschrift over de ambtelijke omgang met publiek tegenspel (zie www.genietenvanweerstand.nl).

Andere boeken door Guido Rijnja

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kleur bekennen - Overheidscommunicatie in vijf spanningsbogen