Lees verder
Strategisch verbinden
Impact en engagement genereren met interne communicatie
Samenvatting
Hoe zorg je ervoor dat mensen zich goed voelen op hun werkplek? Op welke manier leer je hen samenwerken over afdelingsgrenzen heen, met begrip voor elkaar? Waarom is het belangrijk leidinggevenden te coachen in communicatievaardigheden? Met een doordacht intern communicatiebeleid genereer je niet alleen impact voor je organisatie maar ook engagement bij de werknemers. Vonk is het grootste netwerk voor interne communicatie.
In dit boek onderzoekt voorzitter Peter op de Beeck waar de echte toegevoegde waarde ligt van interne communicatie. Met een terugblik op deze jonge beroepsactiviteit gaat hij na waar de breuklijnen lagen en wat vandaag de verzuchtingen en verwachtingen zijn van bestuurskamers en leidinggevenden. Zijn advies en best practices worden gekruid met sprekende voorbeelden uit de bedrijfswereld.
Verder richt dit werk zich op de toekomst en taxeert het de belangrijkste communicatietrends. Kortom, een boek dat zin geeft om straffer intern te communiceren en inzicht verschaft in het waarom van een kwaliteitsvol intern communicatiebeleid.
Voor communicatie-, HR en IT professionals of mensen met een gezonde interesse in krachtige interne communicatie.
Trefwoorden
interne communicatie strategisch verbinden communicatie employee engagement verandermanagement leiderschap communicatiekanalen storytelling bedrijfscultuur organisatie strategie communicatieplan personeelsmanagement samenwerken digitalisering transparantie gedragsverandering internal branding communicatievaardigheden communicatiestrategieën emotionele communicatie organisatieverandering authenticiteit
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Inhoudsopgave
Leo Bormans
Woordje van de vonk-voorzitter
Kathleen De Smedt
De auteur aan het woord
Peter Op de Beeck
DEEL I: EVOLUTIE VAN 70 JAAR INTERNE COMMUNICATIE
Inleiding
1.Maatschappelijke evolutie en haar impact op interne communicatie
2.De ontwikkeling van interne communicatie
SPECIAL: C-level interview AN VANORMELINGEN
3.Nood aan een andere manier van organiseren
4.Competenties, skills en attitudes van de IC-professional
SPECIAL: C-level interview JAN VAN ACOLEYEN
5.De toegevoegde waarde van interne communicatie
6.Rol van de interne communicatie
SPECIAL: C-level interview KARIN VAN ROY
7.De huidige fundamenten: IC van A tot Z
DEEL II: HEDENDAAGSE VERWACHTINGEN ROND INTERNE COMMUNICATIE
Inleiding
1.De kijk van C-levels in België op interne communicatie
2.Gelijkenissen en verschillen in de rest van Europa
SPECIAL: C-level interview ERIK REIJNDERS
3.Recent onderzoek naar interne communicatie
4.Interessante verschijnselen in onze wereld
SPECIAL: C-level interview PAUL DEPUYDT
DEEL III: EEN BLIK OP DE INTERNE COMMUNICATIE VAN MORGEN
Inleiding
1.Strategisch verbinden, het Atomium-model
2.Nadruk op de strategische pijler
SPECIAL: C-level interview SASKIA VAN UFFELEN
3.Inzoomen op het verbinden
4.70 tips voor een krachtige, moderne interne communicatie
SPECIAL: C-level interview DANIEL FALQUE
EXTRA: VONK, NETWERK VOOR INTERNE COMMUNICATIE
Tijdlijn 1950-2020
Rondetafelgesprek met voorzitters en directeuren
Eindnoten en bibliografie
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal