Lees verder



Kaj Leers (1975) is voormalig journalist, later woordvoerder voor de Partij van de Arbeid-fractie in Amsterdam en tegenwoordig communicatiestrateeg voor organisaties en heeft een bovengemiddelde interesse in politieke communicatie.
Meer over Kaj LeersMegafoonpolitiek
Hoe politieke partijen ons proberen te beïnvloeden
Samenvatting
Politici proberen in de jacht op stemmen het beeld dat kiezers van hen hebben te beïnvloeden. Dat gaat vaak beschaafd en doordacht, maar soms gebeurt het ook ronduit roekeloos, met grote gevolgen voor zowel de politici zelf als het hele land.
Aan de hand van recente voorbeelden, zoals de brexit, de opkomst van Donald Trump en de chaos in de Amerikaanse politiek, geeft Megafoonpolitiek inzicht in hoe partijen het beeld van kiezers over politici proberen te sturen en wat daarvan de gevolgen zijn. Framing en andere specifieke vormen van communicatie kunnen leiden tot een bepaalde weergave van de realiteit die uiteindelijk de betrokken politici zelf gijzelt.
In Megafoonpolitiek krijgt de lezer een verhelderend kijkje achter de schermen en ontdekt welke strategieën de partijen, de campagnebureaus en de communicatiespecialisten bedenken. Wat werkt wel en wat niet? Heeft men van tevoren een goed beeld van de effecten en gevolgen? Hoe kan politiek opportunisme zich uiteindelijk ongenadig tegen de eigen partij keren? Kaj Leers laat zien dat het soms beter zou zijn geweest als partijen hun trukendoos niet hadden opengetrokken.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Kaj Leers
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Boeman politiek
2. Framing
3. Politieke appropriatie
4. Nee-politiek
5. De permanente campagne
6. De strijd om de steden
7. De kiezer wordt gek gemaakt
Epiloog
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal