

Peter Liesting is directeur –eigenaar van Datlinq, een internationaal marketingadviesbureau gespecialiseerd in foodservice en foodretailmarkt.
Meer over Peter LiestingPerfect Store
De slimste weg naar de consument
Samenvatting
In 'Perfect Store' beschrijft Peter Liesting hoe je als leverancier of retailer in Fast Moving Consumer Goods (FMCG) op een slimme manier je markt kunt bewerken.
Het concept Perfect Store slaat een rationele brug tussen de ondernemer en zijn leverancier. Liet je je voorheen nog min of meer leiden door het onderbuikgevoel, nu kun je dankzij de opkomst van datastromen en digitale technologie aan dit gevoel een feitelijke onderbouwing geven en je veel beter voorbereiden. De Perfect Store-methode stelt je daarnaast in staat het maximale uit een locatie te halen dankzij de ‘perfect fit’ van assortiment en doelgroep. Bovendien zorgt de methode ervoor dat de marktbewerking zo efficiënt mogelijk verloopt.
PERFECT STORE: DE MEEST EFFECTIEVE ROUTE-TO-MARKET BINNEN DE FMCG-SECTOR
De Perfect Store-methode maakt optimaal gebruik van de nieuwste technologische ontwikkelingen en combineert die met de ervaringen van de meest prominente leveranciers uit de markt. Het is een beproeft concept waarmee leveranciers en retailers optimaal tegemoet kunnen komen aan de wensen van de klant.
Door het gebruik van voorbeelden uit de praktijk is 'Perfect Store' inzichtelijk voor iedereen en kan zowel de ondernemer als de sales-en marketingafdeling van de leverancier zijn ideale Perfect Store-benadering opzetten.
Trefwoorden
fast-moving consumer goods perfect store marktbewerking sales activity management route to market verkopen marketing data-analyse locatieselectie omgevingsvariabelen segmentatie consumentengedrag strategie traffic generators microargumenten distributie moving sales universe occasion marketing ondernemen databeheer stop-seduce-convert potentiebepaling mindsetgebieden verkoopkanalen verkoopexecutie virtual promotion social media datavisualisatie klantgericht
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
1. De wereld is Fast Moving in FMCG
1.1 Wat zijn Fast Moving Consumer Goods?
1.2 Wat maakt Fast Moving dan anders voor een leverancier?
1.3 Hoe bereik je zoveel outlets?
1.4 What’s the plan?
1.5 Oké, duidelijk, maar hoe nu te werk?
1.6 Wat is de invloed van eer informatie?
1.7 Voorbereiding helpt
2. De perfecte locatie
2.1 Wat is er mis met een kanaalindeling
2.2 Hoe gebruik je de omgeving?
2.3 Hoe weet je war je doelgroep is?
2.4 Wat is de Perfecte Locatie?
3. De perfecte informatie
3.1 Welke informatie is nu al beschikbaar?
3.2 Hoe verzamel je efficiënt informatie?
3.3 Hoe gebruik je informatie?
3.4 Hoe kom je van omzet naar potentie?
3.5 De Perfecte informatie: samenvatting
4. De perfecte executie
4.1 Hoe voer je het plan voor marktbewerking uit?
4.2 Hoe maak je een prospect tot klant?
4.3 Hoe werk je met een Moving Sales Universe
4.4 Hoe registreer je jouw marktbewerking?
4.5 Hoe ziet jouw Perfecte Executie eruit?
4.6 Bestaat de Perfecte Executie?
5. De perfecte toekomst
5.1 Van push naar pull: wat is het gevolg?
5.2 Wat doe je met een overload aan onlinedata?
5.3 Wat is de impact van virtual promotion?
5.4 Waarom samenwerken?
Bijlage 1: Kanalen FMCG
Bijlage 2: Handige tools
Bijlage 3: Accountability van de afdeling marketing
Bijlage 4: Gangbare strategieën binnen FMCG
Over de auteur
Het concept Perfect Store, Datlinq en Salesmapp
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal