

Drs. George Maas (1964) is als managing-partner verbonden aan Hospitality Consultants. De meest opdrachten die hij uitvoert hebben betrekking op facility management.
Meer over George MaasFacility Management
Over organiseren en maatwerk binnen een veranderende context
Samenvatting
Facility management heeft zich de afgelopen decennia ontwikkeld tot een professioneel vakgebied. Een vakgebied dat verantwoordelijk is voor een grote diversiteit aan ondersteunende diensten binnen organisaties.
Dit boek gaat allereerst over het organiseren van facility management, zoals strategieontwikkeling, zelf doen of uitbesteden, organisatiestructuur, besturing en cultuur en leiderschap.
Het tweede deel van dit boek behandelt een aantal thema's die te maken hebben met het in-control blijven van facilitaire organisaties, zoals kwaliteitsmanagement, financieel management en informatiemanagement.
Het derde deel van dit boek gaat over de uitvoering van de dagelijkse activiteiten, zoals het professionaliseren van projecten en processen, inkoopmanagement, en huisvesting en vastgoed.
Facilitaire organisaties opereren niet in een vacuüm maar zijn onderdeel van een groter systeem. Keuzes die facilitaire organisaties maken, worden daardoor sterk beïnvloed door de context waarin de facilitaire organisatie opereert. Omdat de context telkens weer verschilt, is iedere facilitaire organisatie uniek. Er bestaan in ons denken daarom geen blauwdrukken voor facilitaire organisaties. Dit denken is de inspiratie geweest voor de ondertitel van het boek.
Het boek behandelt de meest actuele bedrijfskundige en organisatiekundige onderwerpen op een toegankelijke manier en slaat daarbij de brug naar facility management. Theoretische inzichten worden vertaald naar de dagelijkse praktijk door de vele voorbeelden en cases. Het boek is onmisbaar voor studenten facility management en verder voor iedereen die in dit vakgebied actief is.
Trefwoorden
facility management strategie kwaliteitsmanagement dienstverlening uitbesteding verandering inkoopmanagement procesmanagement organisatiestructuur vastgoedmanagement financieel management cultuur en leiderschap klanttevredenheid besturing informatiemanagement duurzaamheid projectmanagement leveranciersmanagement werkomgeving service level agreement performance management organisatieontwikkeling gastvrijheid competenties
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
-De omgeving van facility management
2. WANNEER EN HOE HET ALLEMAAL BEGON
-Het ontstaan van facility management
3. HET DENKEN ACHTER HET ORGANISEREN
-Strategie voor facilitaire organisaties
4. HET PLAAT JE VAN HET GEHEEL
-Structuur van de facilitaire organisatie
5. DE ZACHTE ASPECTEN VAN ORGANISATIES
-Cultuur, leiderschap en competenties
6. GERIC HT BEINVLOEDEN VAN ORGANISATIES
-Besturing van de facilitaire organisatie
7. WAAR WERKEN WE EN HOE MOET DAT FUNCTIONEREN
-Werken en werkomgeving
8. HET DAGELIJKS WERKEN PROFESSIONEEL ORGANISEREN
-Project- en procesmanagement
9. ORGANISATIES WORDEN STEEDS AFHANKELIJKER VAN DERDEN
-Inkoopmanagement
10. HET WERKEN MET ONROERENDE GOEDEREN
-Vastgoedmanagement
11. DIENSTVERLENING MOET PUUR EN ECHT ZIJN
-Gastvrijheid in dienstverlening
12. WAT WILLEN WE NU ECHT WETEN?
-Informatiemanagement
13. WAT IS DE GEWENSTE TOP VAN ONS KUNNEN
-Kwaliteitsmanagement
14. O F WE WILLEN OF NIET, GELD BLIJFT BELANGRIJK
-Financieel management
15. FACILITY MANAGEMENT IN HARMONIE MET HAAR OMGEVING
-Duurzaamheid
Literatuurlijst
REGISTER
FOTOVERANTWOORDING
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal