
Lees verder
Loes Hekkens heeft aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam gestudeerd en is in 1999 in het communicatievak terecht gekomen.
Meer over de auteurs'Communicatiekragt'? Dat schrijf je toch met 'ch'? In de titel van dit boek maken de schrijvers gebruik van het psychologisch mechanisme disrupt then reframe. Deze 'schrijffout' haalt mensen uit hun routine of automatisme en zet hen daarna op het gewenste spoor, namelijk het lezen van dit boek over communicatie.
Dit is slechts één van de vele psychologische mechanismen uit de gedragswetenschappen waarmee het gedrag van stakeholders beïnvloed kan worden. Wetenschappen als de sociale psychologie vormen daarmee een belangrijke basis voor de communicatiestrategieën van een organisatie. De schrijvers tonen in 'Communicatiekragt' aan hoe je met de inzichten uit de gedragswetenschappen een grote verbeterslag kunt maken voor communicatie én beleid. Beleid gaat immers vooral over het veranderen van gedrag van stakeholders.
Dit prettig leesbare boek is geschreven voor managers, bestuurders en beleidsmedewerkers bij de overheid, of voor mensen in opleiding. Het laat zien hoe communicatie effectiever ingezet kan worden om beleidsdoelen te halen. 'Communicatiekragt' maakt duidelijk dat een communicatiestrategie veel meer kan zijn dan de plichtmatige opsomming van communicatiemiddelen. Aan de hand van voorbeelden en praktijkcases laten de auteurs zien hoe je tot een goede communicatiestrategie komt op basis van de gedragswetenschappen. 'Communicatiekragt' helpt de lezer om beter gebruik te maken van deze expertise van communicatieprofessionals.
Dit boek is bestemd voor non-profitprofessionals bij de overheid en semi-overheid, zoals beleidsmedewerkers, bestuurders en managers. Daarnaast ook geschikt voor studenten hbo, overheidscommunicatie, bestuurskunde en management.
“Met dit boek in handen kunt u al in het begin van een beleidsproces realistisch inschatten wat u van het instrument communicatie mag verwachten. Gebruik het in uw voordeel!”
Annemarie Jorritsma, burgemeester Almere en voorzitter VNG
communicatie gedragsbeïnvloeding communicatiestrategie psychologie overheid automatisch gedrag gepland gedrag beleid sociale psychologie communicatieonderzoek evidence-based communicatieadviseur attitude eigen effectiviteit sociale normen communicatiemiddelen probleemanalyse gedragseconomie massamedia priming sociale media
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books