
Lees verder
Alexandra, afgestudeerd aan de Hoge Hotelschool in marketing, heeft door 30 jaar kennis en ervaring in diverse marketing-, organisatieadvies- en communicatiefuncties een brede kijk gekregen op wat organisaties duurzaam succesvol maakt.
Meer over Alexandra AugustijnHet kapitalisme heeft ons welvaart gebracht, ook sociaal-emotionele armoede. Nog nooit waren zoveel mensen depressief, eenzaam en burn-out. Hoe lang accepteren we nog een cultuur waar het niet om mensen, maar om geld gaat?
Als het aan de auteur van 'De Gelukseconomie' ligt, geluksmarketeer Alexandra Augustijn, gooien we direct het roer om en zetten we geluk overal centraal. Het paradoxale is dat gelukkige mensen nog veel meer winst realiseren; het doel van het kapitalisme. Viervoudige winst maar liefst: op welzijns-, sociaal, kwaliteits- en financieel gebied. Op basis van (wetenschappelijk) onderzoek, (eeuwenoude) wijsheid en ervaringen heeft de auteur de happiness4all-methode ontwikkeld: 7 geluksprincipes pas je in 6 stappen integraal toe in je organisaties. Zakelijk en privé.
Hiertoe krijg je in dit boek handvatten, ideeën, voorbeelden, interviews en bijna 80 opdrachten met ruimte voor eigen ervaringen, idealen en wensen. Zo maak je er een persoonlijk gelukshandboek van en bouw je mee aan een gelukseconomie waar het welzijn, de kwaliteit, de betrokkenheid en de welvaart van iedereen toenemen. Wie wil dat nu niet?
geluk gelukseconomie welzijn persoonlijke ontwikkeling zelfontplooiing zingeving positiviteit flow authenticiteit autonomie sociale verbondenheid synergie wederkerigheid vitaliteit organisatiecultuur betrokkenheid human kapitalisme geluksprincipes viervoudige winst mind levensvoldoening happiness4all-methode zelftranscendentie passie wederzijdse afhankelijkheid wereldverbetering psychologie topervaringen kapitalisme
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books