Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
E-Books Strategisch management De onsterfelijke onderneming
De onsterfelijke onderneming
Fons van Dyck

Fons Van Dyck staat al jaren aan het hoofd van Think BBDO en specialiseert zich in strategisch merk- en communicatieadvies voor lokale en internationale ondernemingen en organisaties. Als doctor in de media- en communicatiestudies doceert hij merkstrategie en marketingcommunicatie aan de Vrije Universiteit Brussel.

Meer over Fons van Dyck
Fons Van Dyck: ‘Een bedrijf dat zichzelf wil blijven, moet zich aanpassen’ Pierre Spaninks 12 augustus 2019 Merkstrateeg Fons van Dyck stelt zich in De onsterfelijke onderneming de vraag hoe een bedrijf overleeft in disruptieve tijden. Vakgenoten noemen het een werk van wereldklasse. Alle reden om de auteur op te zoeken voor een interview. ‘Bij Apple is alleen de identiteit nooit veranderd. Al het andere wel.' Lees het volledige artikel
E-book
Fons van Dyck

De onsterfelijke onderneming

Overleven in disruptieve tijden

Specificaties
E-book, 240 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2019
ISBN13: 9789401456173
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2019 9789401456173
Direct te downloaden
21,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit e-book
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het levenswerk van de merkenstrateeg van de Lage Landen

De levensduur van ondernemingen wordt steeds korter. Velen zullen de komende jaren verdwijnen, slechts enkelen zullen succesvol overleven. Wat maakt een onderneming onsterfelijk in deze disruptieve tijden?

Een onsterfelijke onderneming weet hoe ze ...
- Zich slim aanpast aan een veranderende wereld
- Met een eenduidige strategie haar doelen moet bereiken
- Medewerkers, stakeholders, partners én klanten verbindt in een uniek en sluitend systeem
- Haar DNA (identiteit en cultuur) op de lange termijn bewaakt en veiligstelt

In dit boek biedt Fons Van Dyck elke manager een bewezen leidraad om te overleven op de lange termijn. Die toetst hij aan het succes én de mislukkingen uit meer dan 40 jaar Apple, van opgang over ondergang tot wederopstanding.

De onsterfelijke onderneming is een uniek pleidooi voor de noodzaak van langetermijndenken, en rekent ongenadig af met gemeenplaatsen en mythes over succesvolle organisaties. Een overlevingskit met praktische tips en do's-and-don'ts voor elke ondernemer in disruptieve tijden.

'Wat een diepte, wat een detail: De onsterfelijke onderneming is Fons Van Dycks magnum opus.’ - Peter Hinssen | medeoprichter nexxworks, auteur The Day After Tomorrow

‘De solide argumentatie van een expert, de heldere pen van een didacticus, de feeling voor een slim non-fictieboek van een begenadigd auteur. Wereldklasse.’ - Marc Buelens | professor emeritus Vlerick Business School, columnist Trends

De onsterfelijke onderneming maakt korte metten met holle frases en mythes, en vertaalt de theorie op een eloquente manier naar de praktijk. Met Vlaamse cases en passages waarvan de schrijfstijl recht uit de kwaliteitspers geplukt is. - Clo Willaerts | marketingexperte en auteur Digital Marketing like a PRO

Specificaties

ISBN13:9789401456173
Trefwoorden:bedrijfscultuur, strategie, identiteit, onderneming, disruptie, overlevingsstrategie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:6-3-2019
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (3)

recensie
De onsterfelijke onderneming - 'Perfectie, tot in elk detail'
Jacques Koster | 21 juni 2019
Een van mijn eerste gedachten toen ik het boek De onsterfelijke onderneming in handen kreeg: hoezo, overleven in disruptieve tijden? Weer dat modewoord ‘disruptief'. Maar de namen van de CEO's onder die titel, waaronder Colruyt maken me nieuwsgierig.
Lees verder
recensie
De onsterfelijke onderneming - Overleven in disruptieve tijden
Eric van Arendonk | 24 mei 2019
Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel De onsterfelijke onderneming. De auteur neemt de geschiedenis van Apple om te omschrijven hoe je dat doet. Apples successen en mislukkingen lopen dan ook als een rode draad door het boek.
Lees verder
recensie
De onsterfelijke onderneming - 'Parel in de modder'
Marc Buelens | 5 april 2019
Eindelijk nog eens een stevig managementboek. Geen poppsychologie, geen verheerlijking van weer een nieuwe tak aan de technologieboom, geen blinde lofzang op disruptieve businessmodellen.
Lees verder

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck is doctor in de media en communicatiestudies. Hij doceert over strategieën voor merken aan de Vrije Universiteit Brussel Solvay Business School en staat aan het hoofd van Think BBDO, onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep BBDO. Eerder verschenen zijn boeken Het merk mens: consumenten grijpen de macht (2008), De kracht van wit (2009), Reclame: dood of levend (2013) en De onsterfelijke onderneming (2019).

Andere boeken door Fons van Dyck

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Introductie 7
Een beknopte geschiedenis van Apple 12
Hoe lees je dit boek? 19

Het AGIL-paradigma 21

A: Aanpassen 41
1 De slimme volger 44
2 De klant eerst 60
CASE - De Persgroep 80

G: doel bereiken 93
3 De rechte lijn 96
4 Alomtegenwoordig 110
CASE - Duvel Moortgat 126

I: Integreren 137
5 De boel bij elkaar houden 140
6 Wij tegen zij 160
CASE - Van Eeghen & Co 174

L: Langetermijnconsistentie bewaken 185
7 Het DNA van de onderneming 188
8 De verborgen kracht van cultuur 210
CASE - Colruyt 230

Voortschrijdend evenwicht 239

Tot slot 252
Eindnoten 255

Vergelijkbare boeken

  • Agile Marketing
    Adrie Dolman
    Agile Marketing
    € 27,95
  • Agile Managen
    Mike Hoogveld
    Agile Managen
    € 34,99
  • Reinventing Organizations - Geïllustreerde versie
    Frederic Laloux
    Reinventing Organizations - Geïllustreerde versie
    € 18,99
  • Vooruitkijken en terugredeneren
    David Yoffie
    Vooruitkijken en terugredeneren
    € 11,99
  • Enterprise Agility - Pocketguide
    Marco de Jong
    Enterprise Agility - Pocketguide
    € 21,26
  • Good to Great (Nederlandstalig)
    Jim Collins
    Good to Great (Nederlandstalig)
    € 25,00

Anderen die dit e-book kochten, kochten ook

  • The Survival Paradox
    Fons van Dyck
    The Survival Paradox
    € 29,99
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 34,90
  • Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    Angélique Piternella
    Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    € 28,99
  • Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    Stefaan Vandist
    Provotyping - Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken
    € 34,99
  • Hoe makkelijk kun je het maken?
    Jasper van Kuijk
    Hoe makkelijk kun je het maken?
    € 24,99
  • Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    Janine van Iperen
    Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    € 25,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De onsterfelijke onderneming

        De onsterfelijke onderneming
        Fons van Dyck
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De onsterfelijke onderneming

        Verwijder uw beoordeling