Lees verder


Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok.
Meer over de auteursContentmarketing
Van marketeer tot uitgever
Samenvatting
Consumenten zijn mondiger en kritischer geworden. Ze geloven niet meer in mooie praatjes, maar willen graag geïnformeerd worden. Sterke marketing durft die evolutie te omarmen. De 21e-eeuwse marketeer overtuigt klanten niet op een opdringerige manier, maar gaat zoals een uitgever na aan welke informatie zijn consumenten nood hebben.
Maar het succes van content marketing heeft een keerzijde. De concurrentie in de branche stijgt en je moet als marketeer met straffe inhoud voor de dag komen om je verhaal succesvol naar je publiek te communiceren. 'Contentmarketing' laat je de essentiële elementen binnen het contentmarketingproces ontdekken. Via voorbeelden, cases en praktische tips reikt het boek templates en actieplannen aan die je leren hoe je content marketing structureel kan inzetten in je organisatie.
'Doorspekt met interessante praktijkvoorbeelden. Relevant voor iedere marketeer en een absolute aanrader voor iedereen die een contentmarketingstrategie wil uitschrijven.' - Chris Van Roey, CEO UBA
'Belgische marketeers moeten meer dan ooit meedraaien in het internationale circuit. Dit boek vergroot hun kans om een plaats in het koppeloton van Europa te veroveren.' - Kurt Frenier, Vice President GM Global Marketing PepsiCo
Trefwoorden
contentmarketing marketing contentstrategie contentcreatie contentdistributie inbound marketing communicatie paid media owned media doelgroepgericht earned media contentformats contentmeting contentautomatisering storytelling contentoptimalisatie branded content b2b contentmarketing zero moment of truth b2c contentmarketing entertainende content informatieve content native advertising organisatiestructuur contentroi conversie contentmarketingbureaus contentkalender
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Bart Lombaerts
Over Wouter Temmerman
Over Koen Denolf
Over Michel Libens
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Over de auteurs
Inleiding: Content marketing, van fietswinkel naar conceptstore
1. Wat is content marketing
2. Hoe ontwikkel je een contentmarketingstrategie?
3. Hoe maak je goede content?
4. Welke soorten content kun je maken
5. Je content verspreiden
6. Welk doel dient content marketing?
7. Hoe meet je de impact van content marketing?
8. Optimaliseren van content en automatiseren van contentdistributie
9. Je organisatie aanpassen
Slotwoord: Trek je uitgeversjas aan
Over dit boek
Extra inspiratie
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal