Lees verder


Dries Van Nieuwenhuyse doceert Strategisch Management aan HoGent. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de programmacyclus Corporate Performance Management aan de EHSAL Management School (Odisee) en is er gastdocent.
Meer over de auteursStrategisch Performance Management
Hoe beginnen we daar nu aan?
Samenvatting
Zowat alle handboeken Strategisch Management zien strategie als een bewust proces van idee tot plan, realisatie en (bij)sturing. Daaruit lijkt het alsof het maken van een schitterend plan de sleutel tot succes is. Maar is dat wel zo? Zijn bedrijven succesvol door hun strategie, of vinden we de strategie van succesvolle bedrijven per definitie goed, omdat ze resultaten oplevert?
'Strategisch Performance Management' biedt een aanpak voor (her)startende ondernemers bij het formuleren van de strategie en de implementatie ervan. Daartoe reikt het inzichten aan voor ondernemers om een duurzaam evenwicht te vinden tussen het creatieve bottom-up 'ontdekken' en het planmatige top-down 'ontwerpen'. Cruciaal is dat beide richtingen niet zonder elkaar kunnen. Net als de cabines die aan een kabelbaan hangen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Dries van Nieuwenhuyse
Inhoudsopgave
Lijst met tabellen
Auteurs en gastauteurs
Dankwoord
Voorwoord
1. Wat we van onze pubers kunnen leren?
2. Organisatie van dit boek
Deel 1: Strategische Performance Management: Wat en waarom
3. Is het dan zo moeilijk?
4. Strategisch management ontrafeld
5. Gedegen performance management als competitief voordeel
Deel 2: Strategieformulering
6. Waar willen we heen?
7. Waar moeten we heen?
8. Waar kunnen we heen?
9. Naar een duurzaam evenwicht
10. Als ondernemingen groeien en samengaan
Deel 3: Strategie vertalen naar de praktijk
11. Hoe de strategische kloof te overbruggen
12. Budgetteren als beleidinstrument
13. Van prestatiemeting naar prestatiemanagement dankzij een strategie-gefocuste organisatie
14. Evolutie van de markt van bestuurlijke informatiesystemen. Tijd voor een ommekeer?
15. Juiste keuzes maken met project-portfoliomanagement en prioriteitenstelling
16. Marketing als kritieke succesfactor voor strategische management
Deel 4: Zo beginnen we daaraan…
17. Een routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare strategie
18. Business modeling met het Business model Canvas
19. Strategisch Performance Management: Hoe beginnen we daar nu aan?
Literatuur
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal