Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ik ben een aanrader

Wie zegt wat hij denkt, is goud waard voor een merk

Specificaties
E-book, 247 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789401403481
Rubricering
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2012 9789401403481
Direct te downloaden

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!

Wie vraagt u om raad als u op zoek bent naar een lekkere wijn, nieuwe loopschoenen, een nieuwe tv, nieuwe kookpannen of een nieuwe ontharingsset? Hoeveel van wat u koopt, koopt u omdat u rechtstreeks beïnvloed bent door familie, vrienden, collega's? Wie zijn die consumenten die een merk maken of kraken? Waarom doen ze dat?

Aanraders zijn van alle tijden. Ze geven gevraagd of ongevraagd hun mening en doen dat over alles. Ook over merken. Soms genuanceerd, soms ongezouten. Sinds het internet kregen ze nog een belangrijkere rol dan ze al hadden. In dit boek leest u hoe dat kon gebeuren, waar ze nu staan en waarom ze met de dag belangrijker worden.

Aanraders die producten en diensten vanuit hun eigen ervaring loven of kraken dat zijn de échte 'reclamemakers'. Mensenmedia vervangen massamedia, maar vormen allen samen weer een ander massaal medium. Betrouwbaarder. Overtuigender. Eerlijker. Sterker.

'Ik ben een aanrader' geeft de visie van een ex-reclameman op de toekomst van marketing en reclame. En die veranderende toekomst is schitterend voor alle consumenten en voor de merken die zodanig excelleren dat ze collectief de hemel in worden geprezen.

'Ik ben een aanrader reikt niet alleen een uitvoerig gedocumenteerd en uniek denkkader aan, maar ook een rist inzichtelijke voorbeelden. Dit is een boek met 'vlees aan het been', dat niet blijft hangen in oppervlakkigheden. De vernieuwende inhoud en Jan Van den Berghs briljante en eigenzinnige schrijfstijl maken dit een echte 'aanrader'.' - Nicole Berx, President of the International Marketing Congress commission at Stima
Director at The House of Marketing

'Mond-aan-mond reclame is sinds mensengeheugenis één van de sterkste beïnvloeders van consumenten. Dankzij sociale netwerken is het bereik van deze vorm van reclame exponentieel gestegen. Wel of niet tevreden over een hotel, restaurant, dienst of product? We posten het wel even op de gepaste site. En zo worden we dan een 'aanrader'. Jan Van den Bergh analyseert dit fenomeen ten gronde.' - Chris Van Roey, CEO Unie van Belgische Adverteerders

'De massamedia zijn in crisis. Horizontale communicatie wordt stilaan de norm. Deze nieuwe communicatiewereld heeft een radicaal andere logica, waarin traditionele reclame en marketing niet zomaar hun plaats vinden. Ik ben een aanrader is een ideale gids om anders te leren denken en handelen, en zo met de peer to peer-generatie te kunnen communiceren.' - Michel Bauwens, Founder of the Foundation for Peer to Peer Alternatives

Specificaties

ISBN13:9789401403481
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:247
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:23-10-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Ik ben een aanrader
Max Kohnstamm | 22 maart 2013
Ik ben een aanrader' gaat over de markt van aanraders. De markt van aanraders, dat klinkt natuurlijk merkwaardig. Ter toelichting een citaat uit bet boek: 'aanraders zijn een zeer grote groep doodgewone mensen die collectief hun hoogstpersoonlijke ervaring met een product of dienst in een gigantische database dumpen en op diverse platformen delen met andere consumenten'.
Lees verder

Over Jan van den Bergh

Voor Jan Van den Bergh in 2006 naar China vertrok, woonde en werkte hij in België in de reclamewereld. Hij stond mee aan de wieg van Saatchi & Saatchi Brussel en van Boondoggle. Als internetpionier zag hij in de cijfers hoe belangrijk actieve (online) fanatici waren in de opbouw of ondergang van een merk.

Andere boeken door Jan van den Bergh

Inhoudsopgave

Bent u zelf een aanrader?

1. De aanraders vanuit een persoonlijke invalshoek bekeken
2. Hoe vindt u die merkenaanraders? Een korte introductie op een complex verhaal. En op China
3. Merken, aanraders en consumenten: één strijd!
4. Niet elke aanrader is aan te raden
5. Wat aanraders kunnen en niet kunnen. Wat ze doen en niet doen
6. Maak van de sociale media geen reclamemedia. Handelaars worden de tempel uitgegooid
7. De spijtige en hopelijk tijdelijke onmogelijkheden om aan individuele aanraders een precieze score te geven
8. Wat hebben Kurkdroog, Mobile Vikings en Apple gemeenschappelijk?
9. Enkele basisbeginselen voor doeltreffende aanradersmarketing (al gaat het over veel meer dan marketing)
10. Nooit meer oorlog? Als dat niet kan, dan toch wat minder wapengekletter. Mijn einde nadert

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ik ben een aanrader