

Mr. drs. Michel Knapen is juridisch journalist en juridisch uitgever.
Meer over Michel KnapenVerdienen en declareren in de advocatuur
Van uurtje-factuurtje naar innovatieve verdienmodellen
Samenvatting
De advocatuur worstelt met haar clientèle. Die zoekt more for less. Die wil duidelijke specificaties, transparante facturen, lagere tarieven, efficiëntere werkwijzen, betere servicemodellen. Heeft de advocatuur daar een antwoord op? Mondjesmaat. Het klassieke uur maal tarief wordt nog bijna overal toegepast, hoewel veel cliënten moeite hebben met deze open einde-regeling. Zij zoeken hun heil steeds vaker bij andere juristen, rechtsbijstandsverzekeraars of het internet.
Toch ligt de sleutel in handen van advocaten zelf. Willen ze hun marktpositie behouden of deze verstevigen, dan moet een omslag worden gemaakt. Nadenken over innovatieve tariefstructuren. Het kantoor efficiënter organiseren. Meer aandacht ontwikkelen voor cijfers. En: beter met cliënten communiceren.
Dat alles hebben advocaten niet meegekregen tijdens hun rechtenstudie. Maar deze capaciteiten en competenties zijn wel aan te leren. In deze bundel geven (ervarings)deskundigen daartoe inspirerende aanzetten. Met interviews met o.a. Bas Martens (Delissen Martens, en deken te Den Haag), Frederieke Leeflang (Boekel De Nerée), Michiel van Straaten (Key Clients), Antoine Endtz (Endtz & Co), Maarten de Haas (RaymakersvdBruggen), Hans Schuurman (Finance, Planning & Control) en Johan Koggink (Van Benthem & Keulen).
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal