Bestsellers en badsellers
Naar andere strategIeën voor het uitgeven van boeken
Samenvatting
De markt voor boeken verdampte de afgelopen vijf jaar in Nederland met maar liefst 25%. En voorlopig lijkt er geen groei in zicht. Voor uitgevers, auteurs en nieuwe ondernemers is dat geen fijn vooruitzicht.
Dit boek helpt inzicht te verschaffen in de bestaande uitgeefpraktijk, waarbij opvalt dat er in het uitgeefproces enorm veel overproductie of 'waste' is. Maar vooral wil dit boek helpen bij het bedenken van nieuwe vormen van uitgeven.
Soms lijkt het wel of een uitgever gedwongen wordt om alleen maar bestsellers te realiseren, maar in de keten van het uitgeven geeft dit boek hem een uitweg om - winstgevend - het boekenvak, of beter gezegd: het verhalenvak, weer gezond en kansrijk te beoefenen. Dit boek draagt verbeterpunten en vernieuwingen aan, en toont aan dat er andere businessmodellen mogelijk zijn voor het uitgeefvak.
Op basis van een benchmark van 14 uitgeverijen werd niet alleen een drietal uitgeverijtypen ontwikkeld, maar tevens strategieën om ieder type uitgeverij naar een hoger plan te tillen.
Trefwoorden
uitgeverij boekenvak strategie badsellers bestseller uitgeven e-boek innovatie bedrijfsmodel benchmark waste zelfpublicatie marktaandeel kostenstructuur focus marketing doelgroep winstgevendheid vaste boekenprijs datagedreven auteur boekhandel distributie royalty's thema oplagebeleid kapitaalbeslag redactie voorraadkosten big data
Trefwoorden
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal