Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Dirktasje en de grote grijze muis

Waar het sprookje ophoudt, begint het echt (retail)leven

Specificaties
Gebonden, 90 blz. | Nederlands
DenkDifferent | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789081228022
Rubricering
DenkDifferent 1e druk, 2009 9789081228022
Verwachte levertijd ongeveer 5 werkdagen

Samenvatting

Het sprookje 'Dirktasje en de Grote Grijze Muis' is een boekje om beslissers werkzaam binnen (fast moving) consumer goods en retail aan te zetten tot anders denken. Het centrale thema is de potentie die bij één ieder aanwezig is om te groeien van eikel tot eik, wanneer u vooral trouw aan uw eigen identiteit (uw unieke waarden) durft te zijn. Een serieus onderwerp in een grappig jasje, dat eenvoudig wegleest en u hopelijk lekker wakker schudt. Het boekje is bedoeld als een eerste 'wakkerschudsessie' voor beslissers en andere geïnteresseerden.

Waarom opereren hamster Appie en olifant Jumbo wel voortvarend in de markt? Waarom kijkt iedereen altijd naar de winnaars in de branche, zoals H&M, Jumbo, Coca Cola, HeMA, Heineken, Zara, Google, Apple en Ikea? Wat doen zij dan zo anders dan Dirktasje en de Grote Grijze Muizen? Vragen die leven in elke branche. Overal is wel een Dirktasje en zijn er Grote Grijze Muizen.

De sprookjes-achtige discussie is vooral een metafoor om aan te geven dat elk individu en elke organisatie zichzelf kan ontplooien, wanneer ze gestimuleerd worden door het juiste leiderschap. Streef naar klanttevredenheid (making love to the consumer) en dit resulteert uiteindelijk in aandeelhouderwaarde. Winst en omzet zijn geen doel, maar het resultaat!

Specificaties

ISBN13:9789081228022
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:90
Uitgever:DenkDifferent
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Over Erwin Binneveld

Erwin Binneveld (39) is ondernemer pur sang. Afgestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft hij op dit moment een Spar express en een sandwichshop Eat Out in Utrecht. Erwin Binneveld is full-time werkzaam binnen zijn bedrijf Denk Different. een wakkerschudbureau voor iedereen die (specifieke) businesskennis wil laten samensmelten met entertainment om ze aan te zetten tot anders denken. Binneveld is een 'performance improver' en zit altijd vol ideeën. Hij heeft voor retailpartijen meerdere concepten ontwikkeld, is verkozen tot beste buurtsupermarkt (2008-2009) én beste ondernemer van provincie Utrecht (ZOZ-award 2009-2010) en schrijft columns voor het vakblad Distrifood.

Andere boeken door Erwin Binneveld

Inhoudsopgave

Woordje vooraf van moeder Roorda
Waarom zo'n uitgebreide brochure?
sprookje Dirktasje en de Grote Grijze Muis

Het inkoopbox met haar zijtakken
Zijtak 1 moeder Roorda
Zijtak 2 innovatiearme, aanbodgerichte inkoperswereld
Zijtak 3 het Grote Grijze Muizen-gebied
Zijtak 4 niet wat je verkoopt, maar wat je bent
Zijtak 5 supermarktassortiment verandert
Zijtak 6 waardengestuurd leiden en ondernemen
Zijtak 7 gezonde bedrijven en hun welzijn
Zijtak 8 de onderneming leeft!
Zijtak 9 menselijke basismotivaties
Zijtak 10 creativiteit & vernieuwing
Zijtak 11 coach mag niet aan de bal komen!
Zijtak 12 full-spectrum-zijn
Zijtak 13 rupsen gooien meerdere keren hun huid af
Zijtak 14 making love to the consumer

Waar haal je deze onzin vandaan? Bronnen!

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dirktasje en de grote grijze muis