Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

't Is voor het goede doel

Hoe efficiënt fondsen werven

Specificaties
Paperback, 328 blz. | Nederlands
Scriptum | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789077432280
Rubricering
Scriptum 1e druk, 2008 9789077432280
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Zet u zich in voor een sportclub, de lokale school, een universiteit, een gezondheidsinstelling, een cultureel of een religieus project en heeft u jaarlijks een paar tienduizend euro nodig voor uw werking? Of moet u jaarlijks miljoenen inzamelen voor een grote organisatie? In beide gevallen zult u veel meer succes behalen als u een aantal regels kent en toepast. Dit boek maakt u wegwijs in de complexe wereld van communicatie en fondsenwerving voor het goede doel. U krijgt heel gedetailleerde informatie over alle efficiënte technieken en dankzij honderden concrete tips zullen de resultaten van uw zoektocht naar geld sterk verbeteren. 't Is voor het goede doel' toont hoe u meer geld kunt inzamelen voor uw project. Veel meer geld. Want na dertig jaar geeft Karel Claes al zijn geheimen prijs. Hij wordt de Warren Buffett van het fondsenwerven genoemd: discreet maar ontzettend efficiënt. Hij zamelde voor het goede doel meer dan 600.000.000 euro in en werkte voor grote verenigingen zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, WWF, Dokters van de Wereld, Damiaanactie, Handicap International, Voedselbanken, en vele anderen. Maar net zo goed behaalde hij opmerkelijke successen voor kleine en lokale projecten.

Specificaties

ISBN13:9789077432280
Trefwoorden:geld, fondsenwerving
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:24-12-2008

Expertrecensies (1)

recensie
Voor het goede doel
Annegreet van Bergen | 5 maart 2009
Hij wordt de Warren Buffett van het fondsenwerven genoemd, zo staat er op de achterflap van Karel Claes’ boek ’t Is voor het goede doel, met als passende ondertitel ‘hoe efficiënt fondsen werven’. Volgens diezelfde achterflap zamelde Claes 600 miljoen euro in voor goede doelen en geeft hij in dit boek na dertig jaar al zijn geheimen prijs.
Lees verder

Inhoudsopgave

Inleiding

STRATEGIE
Een ruim begrip
Op zoek naar centen
De psychologie van het geven
Motieven om te geven
Ethiek
Jouw verhaal of USP
De doelgroep
De marketingmix
Een strategie uitstippelen
Organigram en actieplan
Onderzoeksfase
De huisstijl
Interne communicatie

CAMPAGNE VOEREN
Spots op radio en televisie
De wervingsshow
Public relations en redactioneel
Bioscoopreclame
Kranten en tijdschriften
Posters en andere buitenreclame
Below the line-media
Huis-aan-huiscampagne
Guerrilla marketing
De overheid
Stichtingen
Bedrijven
Evenementen
Multimediacampagne

DIRECT MARKETING
De eerste campagne
Troeven van direct marketing
Adressenbestand
Relatie opbouwen!
Prospecteren
Fideliseren
Telemarketing
Direct dialogue
Loterijen
Vrijwilligers gezocht

OP LANGE TERMIJN
Grote giften
Legaten
Verantwoording afleggen?

DE TOEKOMST VAN HET FONDSENWERVEN
De nieuwe media
Uitdagingen voor morgen

TOT BESLUIT
Bibliografie

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        't Is voor het goede doel