Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek CRM

Methoden, technieken, checklisten, voorbeelden, suggesties en cases

Specificaties
Ingenaaid, 261 blz. | Nederlands
F&G Publishing | 2002
ISBN13: 9789075432824
Rubricering
F&G Publishing 0e druk, 2002 9789075432824
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Voor het implementeren van een strategie voor Customer Relationship Management (CRM) moet de hedendaagse manager een lastige spagaat maken: een CRM pakket selecteren en implementeren, maar ook op inspirerende wijze de medewerkers leiden naar een nieuwe manier van omgaan met klanten. Vaak monden CRM-projecten uit in een moeizaam, verwarrend en tijdrovend traject. Een standaard CRM-aanpak bestaat niet. Dit handboek introduceert wel een methodische aanpak, die bedoeld is voor kleine en grote bedrijven, variërende CRM-ambities. Beenker beschrijft een universele methode voor het implementeren van CRM en om een veranderingsproces teweeg te brengen dat is gebaseerd op de visie en de ambitie van het topmanagement.

'Het handboek CRM' legt de nadruk op de praktijk. Het bevat een verzameling methoden en technieken, aangevuld met tips, cases en een complete lijst CRM-leveranciers. Elk van de tien stappen van initiatief tot realisatie van een CRM-traject. Veranderen naar een meer marktgerichte organisatie betekent veelal het aanleren van nieuwe vaardigheden voor management en medewerkers. Daarom bevat dit handboek veel denk-, beslis-, doe- en bezininstrumenten die direct te gebruiken zijn. U vindt ze in de gereedschapskisten bij elk hoofdstuk.

Specificaties

ISBN13:9789075432824
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:261
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Handboek CRM
Rob Beltman | 4 april 2003
In een tijd dat velen de aandacht al weer van CRM afkeren en zelfs Tom Siebel het kindje doodgeboren heeft verklaard, komt Ordina Finance consultant Nico Beenker met zijn 'Handboek CRM'. De vraag is natuurlijk of dit werk de zo frequent falende implementatie van CRM kan ondersteunen en daarmee wellicht de redding kan betekenen van 'everyone's favorite three-letter word'.
Lees verder

Over Nico Beenker

Drs. Nico Beenker mmc heeft vijfentwintig jaar ervaring met IT-projectmanagement in het bedrijfsleven en bij de (semi) overheid, hij managet projecten, geeft nprojectmanagementtrainingen en coacht projectmanagers en opdrachtgevers. Eerder publiceerde hij Handboek CRM (2002), Lead IT or Lose IT (2010, 2015). Naast Perfecte Driehoeksverhoudingen verscheen gelijktijdig van dezelfde auteur een kritisch essay over scheve dataficatie bij de overheid (Belastingdienst, CBR, UWV, etc.): Stop de Verdrietmachine,

Andere boeken door Nico Beenker

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding

Proloog: Wat is CRM?

1. Check de motivatie
2. Begin als duidelijk is wat er moet gebeuren
3. Orden de aanpak
4. Maak een plan
5. Stel de eisen vast en kies de beste match
6. Werk met een prototype
7. Test
8. Implementeer
9. Verander
10. Het einde is: begin opnieuw

Literatuur
Index

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek CRM