Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Feedback geven en ontvangen

Specificaties
Paperback, 118 blz. | Nederlands
Uitgeverij Thema | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789058716729
Rubricering
Uitgeverij Thema 1e druk, 2009 9789058716729
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Commentaar geven op wat er allemaal mis is in Nederland, of kritiek hebben op de organisatie is heel gemakkelijk. We doen het bijna dagelijks. Maar als we persoonlijk commentaar moeten geven, wordt het ineens een heel ander verhaal. De een durft het niet en houdt liever zijn mond, de ander flapt er van alles uit zonder überhaupt na te denken. Geen van deze twee manieren functioneert natuurlijk. En dat is jammer want alleen door commentaar te krijgen, kun je iets veranderen aan je gedrag.

'Feedback geven en ontvangen' gaat over commentaar geven en krijgen en over de angst en emoties die daarmee gepaard kunnen gaan. Het leert u hoe u commentaar kunt geven zonder anderen te kwetsen of af te kraken. Vooral in de zorg- en welzijnssector is professioneel feedback geven een essentiële vaardigheid: geen sector waarin mensen zo intensief samenwerken als hier. De soms moeilijke en vaak stressvolle omstandigheden geven een extra gewicht aan de samenwerking en de onderlinge afhankelijkheid van collega's. Geen sector dus waarin vakkundig feedback geven en ontvangen gevoeliger ligt dan deze.

Het is heel simpel eigenlijk: zonder professionele feedback geen goede zorg. In 'Feedback geven en ontvangen' vindt u alles wat u hiervoor nodig hebt: een zelfonderzoek naar commentaar geven en ontvangen, voorwaarden voor en regels van feedback, leren van vroegere ervaringen, professionele gesprekken en omgaan met weerstand van klachten en cliënten. De talloze voorbeelden uit de zorg- en welzijnssector maken dit praktische boek compleet. Of het nu om collega's, cliënten of uw leidinggevende gaat, met 'Feedback geven en ontvangen' verbetert u uw eigen communicatie en die van de mensen om u heen. En daar heeft iedereen baat bij.

Specificaties

ISBN13:9789058716729
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:118
Druk:1
Verschijningsdatum:10-9-2009

Expertrecensies (1)

recensie
Feedback geven en ontvangen
Jolanda Thelosen | 12 maart 2010
Feedback geven en ontvangen kan en moet beter. Marieta Koopmans en Ron Groothuis geven in hun boek 'Feedback geven en ontvangen' concrete verbeterpunten. Zij richten zich weliswaar op zorgmedewerkers, maar het boek is, naar mijn mening, interessant voor iedereen die zich wil verbeteren of anderen daarbij helpt. De verschillende praktijkvoorbeelden zorgen ervoor dat ik het boek als toegankelijk en concreet ervaar.
Lees verder

Over Marieta Koopmans

Marieta Koopmans is sociaal psycholoog en werkt zelfstandig als individuele coach van managers onder de naam C'enter. Daarnaast geeft zij als freelancer leiderschapstrainingen voor het opleidingsinsituut Schouten & Nelissen. Ze is een van Thema's meest succesvolle auteurs.

Andere boeken door Marieta Koopmans

Over Ron Groothuis

Ron Groothuis werkt ruim 25 jaar in de zorg als docent omgangskunde, staffunctionaris en manager. Hij geeft managementtrainingen aan het hoger- en middenkader in de zorg, is coach en supervisor, geeft managementadvies en is auteur van diverse boeken op het gebied van communicatie en sociale vaardigheden.

Andere boeken door Ron Groothuis

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Communicatie en feedback
2. Zelfonderzoek feedback geven en ontvangen
3. Regels voor het geven van feedback
4. Regels voor feedback ontvangen
5. Ervaringen uit het verleden
6. Omgaan met emoties bij het geven en ontvangen van feedback
7. Feedback en persoonlijke groei
8. Feedback in de praktijk

Literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Feedback geven en ontvangen