Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek voor hemelbestormers

Ideeën bedenken en in de wereld zetten

Specificaties
Paperback, 160 blz. | Nederlands
Uitgeverij Thema | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789058712851
Rubricering
Uitgeverij Thema 1e druk, 2005 9789058712851
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Handboek voor hemelbestormers' gaat over het ontwikkelen van nieuwe ideeën en hun rol bij verandering en vernieuwing. In acht zinnenprikkelende hoofdstukken beschrijft Stan Boshouwers het gehele proces vanaf de eerste inspiratie tot aan de impact bij uw collega's uw klanten of publiek. Om dit fascinerende onderwerp recht te doen, wisselt Boshouwers praktische tips vanzelfsprekend af met filosofische verdiepingen en visionaire bespiegelingen.

Het boek begint in het hoofd van de lezer. Wat zijn sterke ideeën en hoe vindt u inspiratie voor nieuwe ideeën? Wie erin slaagt creatief om te gaan met zijn of haar idealen, maakt de grootste dromen waar. Toch is dit bepaald geen boek voor dromers. Goede ideeën ontstaan weliswaar in hoofden: daarna moeten zij daadwerkelijk gerealiseerd worden, zij moeten de wereld in. Heldere checklists en inzichtgevende cases helpen de hemelbestormer op weg.

De wereld van vandaag vraagt niet alleen om voortdurende creatieve oplossingen, maar tevens om bezielde visies en daden. Mensen zijn toe aan een andere generatie producten, diensten, banen en typen vrijetijdsbesteding. Veel meer dan vroeger moeten die zinnig zijn. Zij moeten daadwerkelijk iets toevoegen, zij moeten echt, authentiek en geïnspireerd zijn. Een organisatie die ideeën en idealen op een lijn heeft, is onoverwinnelijk. Het boek besluit met een zeer oorspronkelijke visie op de implicaties hiervan.

Specificaties

ISBN13:9789058712851
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:14-2-2013

Expertrecensies (1)

recensie
Handboek voor hemelbestormers
Louis Thorig | 20 juli 2006
Innovatievermogen is van levensbelang voor organisaties. Toch wordt creativiteit, de bron van elke innovatie, zelden tot het primaire bedrijfsproces gerekend. Organisaties die innovatie tot een kerncompetentie hebben gepromoveerd, maken een grote kans om de concurrentiestrijd in hun voordeel te beslechten. Voor sommige is innovatie zelfs een randvoorwaarde om het marktleiderschap beheersen. Maar continu ideeën genereren die vroeg of laat ook nog eens leiden tot nieuwe producten of diensten die commercieel succesvol zijn, is verre van eenvoudig. Of anders gezegd: het bedenken van ideeën en deze in de wereld zetten is geen sinecure.
Lees verder

Over Stan Boshouwers

Stan Boshouwers (1968) and Erik Bär (1969) studied Cognitive Artificial Intelligence at Utrecht University in The Netherlands. In 1991, they founded Tinker imagineers, now one of the leading experience design agencies in Europe. Being around for 25 years, they witnessed the rise of the experience economy, and made significant contributions to it by delivering many international award winning designs and concepts. In 2007, Stan Boshouwers wrote the ‘ Handboek voor Hemelbestormers’ , (‘Handbook for Revolutionaries’) a tool guide for putting inspiration at work. This book was nominated ‘Management Book of the Year’ in both The Netherlands and Belgium. Erik Bär wrote ‘Vanaf nu wordt alles anders” (‘All will be different, as of now.’), a personal quest for love. His wife Rina van der Weij did the artwork and design.

Andere boeken door Stan Boshouwers

Inhoudsopgave

Inleiding: dat wat gezien wordt

Deel 1 - Zien

1. Drie krachten van een sterk idee
2. Inspiratie
3. Natuurlijke creatieprocessen

Deel 2 - Doen

4. Hemelbestormers versus luchtfietsers
5. Virale verleiders: hoe je ideeën verspreidt
6. Creatief leidinggeven en -nemen

Deel 3 - Merken

7. Doelgroepen op drift
8. Welkom in de ideeëneconomie

Over de bronnen van dit boek

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek voor hemelbestormers