Leerproblemen en leerstoornissen
Remedial teaching en behandeling: hulpschema's voor opleiding en praktijk
Samenvatting
Voor de aanpak van hardnekkige leerproblemen of leerstoornissen kan een op maat gesneden interventie nodig zijn: planmatig, diagnostisch onderbouwd, rekening houdend met faciliterende of belemmerende factoren en afgestemd op wat er verder in de klas of thuis gebeurt. De planning en uitvoering van hulp vraagt van de professional een uitgebreid kennisbestand over onder andere: typen kennis, instructieprincipes, vormen van in- en output en verschillende manieren om feedback te geven. Een goed geplande interventie heeft het karakter van een toetsende behandeling.
In dit boek worden de bouwstenen van een toetsende behandeling aan de hand van een aantal schema's beschreven, eindigend met Schema 34: Model van de opbouw van de behandeling. Een in de praktijk toepasbare versie daarvan wordt beschreven in Bijlage 7.
Dit boek is bedoeld om te gebruiken, zowel in opleiding als praktijk, bij het zoeken naar aangrijpingspunten wanneer hulp stagneert. Het is tot stand gekomen op basis van literatuurstudie, onderzoek en praktijk, vanuit de uitdaging een begin te maken met het systematiseren van onze kennis over remedial teaching en behandeling
Specificaties
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal