Lees verder
Groene marketing
Gelieve dit boek niet in een plastic tasje te doen!
Samenvatting
'Groen' en 'marketing' kunnen tegenover elkaar staan. 'Groen' wil zeggen dat u minder consumeert; 'marketing' dat u meer consumeert. Het ene verwerpt consumentisme en het ander levert er de brandstof voor. Maar 'groen' en 'marketing' hoeven niet met elkaar te botsen. Marketing kan nieuwe lifestyle-ideeën helpen verkopen. En dat is hoognodig in een tijd waarin we snel moeten handelen om de effecten van de klimaatverandering te matigen.
Duurzaamheid is het idee dat milieu- (en ethische) doelstellingen niet onverenigbaar zijn met de toenemende economische welvaart, en staat al een stapje dichter bij marketing. De auteur schrijft al meer dan tien jaar over 'Nieuwe Marketing', een post-reclame model. Het vermijdt de gevaren van 'groenwassen' en laat authentieke benaderingen zien van groene ondernemingen, merken en producten.
Het boek laat voorbeelden zien waarin marketing en innovatie hand in hand gaan en wat goed is voor ons milieu ook goed is voor de zaken.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Inhoudsopgave
Dankwoord
Over de auteur
Duurzaamheid, nieuwe marketing en het 'schitterende toeval'
Deel 1 Achtergrond
Wat is groene marketing nu precies?
Een omslagpunt - en wat dan?
1989: een kortstondige rage rond groene consumptie
De groene uitdaging
De marketinguitdaging
De groene consument? (of alle consumenten?)
Duurzaamheid - de revolutie achter de schermen
De vijf I's van groene marketing
Slotakkoord van deze eerste acte: een nieuwe revolutie
Deel 2 Schema voor groene marketing
Overzicht
A. Voer nieuwe normen in (groen)
B. Medeverantwoordelijkheid dragen (groener)
C. Bevorder innovatie (groenst)
Deel 3 Overwegingen tot besluit
Goede ideeën, slecht imago
Een nieuwe start voor Groene Marketing
Noten
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal