Als 'de markt' faalt
Inleiding tot coöperatie
Samenvatting
In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. U moet als individuele ondernemer wel heel uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.
'Als 'de markt' faalt' gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers. Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:
- de meerwaarde van coöpereren
- de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties
- de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming
- de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie
- de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan
Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen overgeven aan de door de markt gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Omgaan met de onzichtbare hand
2. De meerwaarde van coöpereren.
3. Coöperatie en belangenafweging
4. Geschiedenis
5. Een meervoudige relatie
6. Het voordeel van coöpereren
Deel 2
7. Coöperatie in de economische literatuur
Literatuur
Personenregister
Zakenregister
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal