Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Als 'de markt' faalt

Inleiding tot coöperatie

Specificaties
Paperback, 225 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789052613444
Rubricering
Boom 1e druk, 2005 9789052613444
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

In weerwil van alle retoriek blijkt de veelbezongen 'vrije markt' nauwelijks in staat om ondernemers hun zelfstandigheid te gunnen. U moet als individuele ondernemer wel heel uniek zijn om op eigen voorwaarden de concurrentie aan te kunnen. Een mogelijke uitweg is om als zelfstandige ondernemers samen te werken om zo de positie als groep - en daarmee de eigen positie - in de markt te versterken. Zo valt wellicht te realiseren wat op je eentje niet mogelijk is.

'Als 'de markt' faalt' gaat over het coöpereren van zelfstandige ondernemers. Daarbij komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

- de meerwaarde van coöpereren
- de geschiedenis en ontwikkeling van coöperaties
- de relatie tussen de leden en hun coöperatieve onderneming
- de belangen en belangenafwegingen binnen een coöperatie
- de uitdagingen waar coöperaties in de 21e eeuw voor staan

Dit boek is bedoeld voor ondernemers die zich niet zonder meer willen overgeven aan de door de markt gedicteerde krachtsverhoudingen. Daarnaast is het geschreven voor de (aanstaande) leden, bestuurders, managers, toezichthouders en studenten van de talrijke al bestaande en toekomstige coöperaties.

Specificaties

ISBN13:9789052613444
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:225
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-2-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Inhoudsopgave

Deel 1

1. Omgaan met de onzichtbare hand
2. De meerwaarde van coöpereren.
3. Coöperatie en belangenafweging
4. Geschiedenis
5. Een meervoudige relatie
6. Het voordeel van coöpereren

Deel 2

7. Coöperatie in de economische literatuur

Literatuur
Personenregister
Zakenregister

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Als 'de markt' faalt