Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Uitverkocht!

Welkom in de aandachtseconomie

Specificaties
E-book, 235 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
AW Bruna | 1e druk, 2011
ISBN13: 9789044964189
Rubricering
AW Bruna Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2011 9789044964189
Direct te downloaden

Samenvatting

Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2012!

Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten; ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en ze zijn te druk bezig om ons te verlammen met informatie en ons zodoende op te zadelen met keuzestress. Als ze daarmee doorgaan eindigen ze volgens Jim Stolze op het kerkhof van merken die ooit bekend waren van televisie. Die bedrijven hebben zich blijkbaar niet gerealiseerd dat we zijn overgegaan van een producteconomie naar een aandachtseconomie.

In de zeven delen van dit boek beschrijft Stolze de nieuwe mogelijkheden van die aandachtseconomie. Na het introduceren van het businessmodel van aandacht, volgen aansprekende cases uit de praktijk en verdiepende interviews met experts. In sommige gevallen blijkt één pizza meer waard dan een reclamecampagne van een half miljoen euro.

'Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om, vindt Jim Stolze. In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.' - ManagementTeam

'Vergeet alles wat je over marketing weet, en lees dit boek.'- Marco Derksen, oprichter Marketingfacts.nl

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789044964189
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:235
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:1-4-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (5)

recensie
Uitverkocht!
Sjors van Leeuwen | 20 april 2015
We zijn in de aandachtseconomie beland. Dat stellen diverse auteurs waaronder Jim Stolze. Bedrijven die de omslag van producteconomie (en vervolgens markteconomie, klanteconomie, service enonomy, experience economy en challenge economy) naar aandachtseconomie niet weten te maken, zijn volgens deze zieners gedoemd te mislukken.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Jeanine Dijkhuis | 28 maart 2013
Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om', vindt Jim Stolze. 'In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.'
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Brigitte Koehler | 15 september 2011
De aandachteconomie, een economie die niet alleen draait om geld, is het onderwerp van 'Uitverkocht!' Jim Stolze werkt het op een speelse en intrigerende wijze uit. Het boek van is een prettig geschreven en inspirerend boek. Als je opzoek bent naar nieuwe inzichten over en een frisse blik op ondernemen, dan is dit boek iets voor jou.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Eric van Arendonk | 12 augustus 2011
Welkom in de aandachtseconomie, dat is de ondertitel van 'Uitverkocht!' van Jim Stolze. Het is een warm welkom kan ik je zeggen. Vanaf het begin werd ik gegrepen door dit verrassende boek. De auteur stelt dat organisaties zich te veel richten op return on investment en te weinig op return on attention. Is dit nu een boek over klantwaarde? Ik denk dat het er dicht bij in de buurt komt.
Lees verder
recensie
Uitverkocht!
Daniëlle de Jonge | 2 augustus 2011
Een tijdje geleden slenterde ik door de taxfree winkels op Schiphol. Nu ben ik dol op lezen, dus een winkel met boeken kan op mijn vaste bezoek rekenen. Tussen alle pockets, tijdschriften, kranten en cadeauboeken werd mijn aandacht snel getrokken door een boek met felroze rug. Iets dichterbij werd ik ook nog eens aangenaam verbaasd door de kaft. Een kassabon? Onherkenbare foto van een man? Wat is dit voor een boek?! 
Lees verder

Over Jim Stolze

Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn. Voor zijn eerste boek "Hoe overleef ik mijn inbox?" (Nieuw Amsterdam, 2009) sloot Stolze zich 40 dagen af van het internet om te zien wat voor effect dat op hem en zijn omgeving had. Het gevolg was een verrassend dagboek over de bijeffecten van de digitalisering en een reeks handige tips om je weg door de digitale jungle te blijven vinden. In zijn tweede boek "Uitverkocht!" (AW Bruna, 2011) beschrijft Jim Stolze de opkomst van de aandachtseconomie. De wijze waarop het boek tot stand is gekomen en wordt gepromoot is volledig in lijn met de inhoud van het boek. Zo was het al de eerste week van verschijning volledig uitverkocht en werkte Stolze met de eerste 100 lezers aan een ge-update versie die als eBook op de markt wordt gebracht. Naast zijn werkzaamheden als schrijver is Jim Stolze hét gezicht van TED.com in Europa. De populaire website met lezingen van korter dan 18 minuten kan rekenen op honderden miljoen pageviews en ook de TEDx-evenementen zijn in Nederland een groot succes.

Andere boeken door Jim Stolze

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding: Welkom in de aandachtseconomie

1. Cultiveer schaarste
2. Anders kijken naar waarde
3. Mensen en merken zijn de nieuwe filters
4. Delen gaat voor vermenigvuldigen
5. Je krijgt wat je weggeeft
6. Service is de enige marketing
7. Mijn verhaal over TED en TEDX

Nawoord
Dankjewel
Bronvermelding
Register

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Uitverkocht!