De vijf kwaliteitsuitdagingen van zorgorganisaties
Een praktische aanpak
Samenvatting
Dit boek helpt om van zorgorganisaties duurzame, hoog presterende instellingen te maken. Het beschrijft de vijf belangrijkste kwaliteitsuitdagingen voor zorgorganisaties, én het geeft een schat aan direct toepasbare oplossingen. Het boek richt zich primair op bestuurders, managers en kwaliteitsfunctionarissen.
De vijf kwaliteitsuitdagingen van zorgorganisaties focust op de ruggengraat van elke zorginstelling: de interne organisatiekwaliteit. Het gaat daarbij uit van het hoogpresterende organisatie (HPO)-raamwerk. Met heldere inzichten en inspirerende praktijkvoorbeelden laat het boek zien hoe verbetering van de interne organisatie uiteindelijk ook leidt tot betere zorg en hogere cliënttevredenheid.
Het boek doet dat aan de hand van het hoe en waarom van de vijf belangrijkste kwaliteitsuitdagingen. Die draaien om het bouwen van een toekomstbestendig besturingsmodel, om het zijn van een plek waar iedereen wil werken, om het benutten van de kracht van nieuw leiderschap, om het verbeteren van processen, én om het creëren van betere samenwerkingen.
André de Waal is managing partner en academisch directeur van het HPO Center, een organisatie die wereldwijd onderzoek doet naar de kenmerken van high performance organisaties, en die organisaties helpt hoog presterend te worden.
Specificaties
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal