Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 47% korting

Testtheorie

inleiding in de theorie van de psychologische test en zijn toepassingen

Specificaties
Paperback, 501 blz. | Nederlands
Springer Media B.V. | 4e druk, 2006
ISBN13: 9789031347476
Rubricering
Hoofdrubriek : Psychologie
Springer Media B.V. 4e druk, 2006 9789031347476
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
99,95
53,95
VOORDEEL - 47% korting

Samenvatting

Al in de Oudheid zijn er voorbeelden van testonderzoek bekend. Zo beoordeelde vierduizend jaar geleden de keizer van China zijn dienaren met een soort van vorderingentoets. Op basis hiervan volgde promotie of ontslag. Pas aan het begin van de twintigste eeuw hebben tests een meer wetenschappelijke aandacht gekregen en is testonderzoek tot bloei gekomen.
Dit boek, dat vooral een studieboek is, behandelt in het bijzonder de zaken op het gebied van de testtheorie die algemeen geaccepteerd zijn. Het accent ligt hierbij op gevestigde methoden en procedures. Daarbij wordt ernaar gestreefd diepgang aan helderheid te koppelen.
Helderheid staat voorop in deze vierde, ingrijpend gewijzigde editie, allereerst op het gebied van het taalgebruik. Waar nodig zijn is de formulering zakelijker en bondiger gemaakt. Ingewikkelde begrippen en procedures worden meer nog dan in eerdere edities uitgelegd en verhelderd met concrete voorbeelden. Elk hoofdstuk sluit af met vragen en opdrachten, die niet alleen de beheersing van de stof toetsen, maar vooral nieuwe inzichten te ontwikkelen. Nieuw is ook de bijlage met uitleg over de belangrijkste statistische begrippen.
Dit boek maakt studenten vertrouwd met de logica, de procedures en de belangrijkste begrippen van de testtheorie

Specificaties

ISBN13:9789031347476
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:501
Druk:4
Verschijningsdatum:2-9-2015
Hoofdrubriek:Psychologie

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Testtheorie