Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Vraagsturing en competenties

Ontwikkelen van succesvol gedrag in de zorg

Specificaties
Paperback, 125 blz. | Nederlands
Bohn Stafleu van Loghum | 1e druk, 2005
ISBN13: 9789031346059
Rubricering
Bohn Stafleu van Loghum 1e druk, 2005 9789031346059
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Wat betekent het invoeren van vraagsturing voor uw organisatie en uw medewerkers? Hoe kunt u de vertaalslag maken van het concept 'cliëntgericht werken' naar de praktische invulling ervan in uw organisatie? Welke competenties worden hierbij van uw medewerkers verwacht?

Leven deze vragen ook bij u? na het lezen van dit boek zult u beseffen dat niet alleen het juiste gedrag en de attitude van de medewerkers ertoe doen, maar dat ook het anders organiseren van de processen en werkwijzen in uw organisatie van groot belang is voor het vormgeven van vraagsturing. Dit wordt beschreven aan de hand van theorie en voorbeelden uit de praktijk. Bovendien krijgt u bruikbare 'tools' en adviezen, die u ondersteunen bij het leiding geven aan dit veranderproces.

Vanuit hun verschillende vakgebieden (psychologie, management en organisatieadvies) geven de auteurs in dit boek handreikingen aan leidinggevenden in de zorg bij de invoering van vraagsturing.

Specificaties

ISBN13:9789031346059
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:125
Druk:1
Verschijningsdatum:25-6-2012
Hoofdrubriek:Non-profit

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Vraagsturing: waarom en wat is het?
2. De effecten van vraagsturing op de organisatie
3. Succesvol gedrag en competenties
4. Competenties in het kader van vraagsturing
5. Het bepalen van de competenties.
6. Het ontwikkelen van succesvol gedrag
7. De invoering van vraagsturing
8. Wat merkt de cliënt ervan?

Literatuurlijst

Bijlagen

1. Competentiewoordenlijst
2. POP-formulier

Over de auteurs

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vraagsturing en competenties