Vraagsturing en competenties
Ontwikkelen van succesvol gedrag in de zorg
Samenvatting
Wat betekent het invoeren van vraagsturing voor uw organisatie en uw medewerkers? Hoe kunt u de vertaalslag maken van het concept 'cliëntgericht werken' naar de praktische invulling ervan in uw organisatie? Welke competenties worden hierbij van uw medewerkers verwacht?
Leven deze vragen ook bij u? na het lezen van dit boek zult u beseffen dat niet alleen het juiste gedrag en de attitude van de medewerkers ertoe doen, maar dat ook het anders organiseren van de processen en werkwijzen in uw organisatie van groot belang is voor het vormgeven van vraagsturing. Dit wordt beschreven aan de hand van theorie en voorbeelden uit de praktijk. Bovendien krijgt u bruikbare 'tools' en adviezen, die u ondersteunen bij het leiding geven aan dit veranderproces.
Vanuit hun verschillende vakgebieden (psychologie, management en organisatieadvies) geven de auteurs in dit boek handreikingen aan leidinggevenden in de zorg bij de invoering van vraagsturing.
Specificaties
Inhoudsopgave
1. Vraagsturing: waarom en wat is het?
2. De effecten van vraagsturing op de organisatie
3. Succesvol gedrag en competenties
4. Competenties in het kader van vraagsturing
5. Het bepalen van de competenties.
6. Het ontwikkelen van succesvol gedrag
7. De invoering van vraagsturing
8. Wat merkt de cliënt ervan?
Literatuurlijst
Bijlagen
1. Competentiewoordenlijst
2. POP-formulier
Over de auteurs
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal