De kracht van allianties
Samenvatting
Tien jaar geleden vonden managers samenwerkingsverbanden niet echt nodig. Nu zijn ze bittere noodzaak. Geen enkele onderneming heeft alle competenties in huis om blijvend te kunnen concurreren op de snel veranderende wereldmarkt. U moet samenwerken, soms zelfs met uw concurrent. Maar wie kiest u tot partner en hoe maakt u een alliantie productief? Wat is de strategische waarde? Hoe beheerst u de interne processen die een alliantie tot een succes maken? In 'De kracht van allianties' vindt u zowel een theoretisch als een praktisch instrumentarium voor de analyse van ontwerp, verloop en opbrengst van strategische allianties. De voorbeelden uit de praktijk van geslaagde en mislukte samenwerkingen schetsen een beeld van de succesfactoren van een alliantie.
Specificaties
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Allianties in deze tijd
2. Het ontdekken van waarde in allianties
3. Het ontwerpen en beheren van allianties met het oog op waardeschapping.
4. Het verzekeren van strategische compatibiliteit
5. Ontwerp gericht op samenwerking
6. Het begin van de samenwerking
7. Leren door samen te werken
8. Het evenwicht tussen macht en afhankelijkheid
9. Het beheren van meerdere allianties tegelijk
10. Een voorsprong creëren door samenwerking
Noten
Over de auteurs
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal