Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Begeleiden van docenten

reflectie als basis voor professionele ontwikkeling in het onderwijs

Specificaties
Paperback, 208 blz. | NL
Boom | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789024414147
Rubricering
Boom 1e druk, 2010 9789024414147
Onderdeel van serie PM-reeks
Verwachte levertijd ongeveer 3 werkdagen

Samenvatting

Onderwijsinstellingen staan voor de opgave pedagogisch-didactisch beleid vorm te geven, gericht op actief en zelfstandig leren. Dat vraagt van zowel docenten als directieleden nieuwe vaardigheden, een andere wijze van handelen en een blijvende professionele ontwikkeling. Dit boek handelt over de begeleiding bij die professionele ontwikkeling. Reflectie op het eigen handelen vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

De auteurs schrijven vanuit hun praktijkervaring over: reflecterend leren, lesbezoek, opbouw en afbouw van routines, collegiale consultatie, coaching, intervisie, supervisie en professionalisering van het management. Door de begeleidingsvormen te plaatsen binnen de context van de veranderende schoolorganisatie en door aandacht te schenken aan loopbaanmanagement wordt verwezen naar belangrijke voorwaarden voor de effectiviteit en de vruchtbaarheid van professionele ontwikkeling. De verschillende methodieken worden beschreven met behulp van veel voorbeelden.

Het boek is geschreven voor onderwijsmanagers, staffunctionarissen en docenten uit het VO-, HBO en BVE-veld, alsmede voor professionals in lerarenopleidingen en ondersteunende instanties.

Specificaties

ISBN13:9789024414147
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:5-1-2010
Serie:PM-reeks

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Begeleiden van docenten