

Jacqueline Cramer is directeur van het Utrecht Sustainability Institute en hoogleraar duurzaam innoveren.
Meer over Jacqueline CramerOndernemen met hoofd en hart
Duurzaam ondernemen: praktijkervaringen
Samenvatting
Is er echt iets nieuws onder de zon? Ondernemers houden zich toch al lang bezig met welzijn, milieu en welvaart? Wat maakt duurzaam ondernemen zo anders? Het verschil zit vooral in de manier waarop bedrijven de drie P's inhoud geven vanuit een eigen visie en ambitie. Duurzaam ondernemen is onderdeel van hun strategisch beleid en dagelijks handelen. De interne organisatie is er op aangepast. Hun zorgzame houding voor mens en milieu blijkt hand in hand te kunnen gaan met goede financiële prestaties. Zij ondernemen met hoofd en hart.
Dit alles lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt ook uit de ervaringen die negentien bedrijven met elkaar hebben opgedaan in het kader van een programma van het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling (NIDO). Dit boek doet daar verslag van.
Specificaties
Inhoudsopgave
2. Van financieel naar duurzaam rendement
3. Motieven voor duurzaam ondernemen
4. Meerwaarde van duurzaam ondernemen
5. Voorwoorden waaronder duurzaam ondernemen van de grond komt
6. Bepaling van je startpositie als bedrijf
7. Een gestructureerde aanpak van duurzaam ondernemen
8. Op weg naar duurzaam ondernemen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal