

Virtuele werelden
Ontdek zelf de acht grootste en bekendste virtuele werelden
Samenvatting
Wie aan virtuele werelden denkt, denkt vooral aan Second Life en World of Warcraft; twee werelden die uitvoerig in het nieuws zijn geweest. Een hype? Misschien. Maar de werelden zijn leuk om te ontdekken en, in tegenstelling tot wat u misschien denkt, helemaal niet zo moeilijk te doorgronden. Maar wat is een virtuele wereld eigenlijk? Wat kunt u er beleven? Kunt u in Second Life echt alles en iedereen zijn die u maar wilt? En hoe komt u er dan in? Deze vragen vormen de basis van een speurtocht door acht virtuele werelden.
Er zijn nog veel meer virtuele werelden te ontdekken. De ene wat diepgaander dan de andere en allemaal hebben ze hun eigen onderwerp. The Sims online, EverQuest II, EVE online, Active Worlds entropia en Runescape. De namen zeggen u nu misschien nog niks, maar daar brengt dit boek verandering in.
Dit boek neemt u stap voor stap mee de virtuele wereld in. De acht bekendste, grootste en uniekste werelden gaan voor u open. U leert hoe u door de werelden kunt bewegen, een virtuele identiteit kunt aanmaken en de interessantste plekken kunt vinden. Ook krijgt u antwoord op de vragen: Wat is er echt waar van wat de media ons vertelt over virtuele werelden? En: kun je niet verslaafd raken aan die andere realiteit? Treed binnen in de virtuele wereld en laat uw echte leven even voor wat het is.
Specificaties
Inhoudsopgave
2. Wat zijn virtuele werelden?
3. Interrealiteit: Virtueel en werkelijkheid komen samen
4. Compulsief gamen: hoe en wat?
5. Virtueel recht: Wat mag wel en niet?
6. Second life
7. World of warcraft
8. Entropia universe
9. Runescape
10. EVE online
11. The Sims online
12. Everquest II
13. Active worlds
14. Meer virtueel
15. Internetwoordenboek
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal