Lees verder
De nieuwe consument
Wat mensen kopen en waarom in de nieuwe economie
Samenvatting
De Nieuwe Economie, met haar nieuwe vormen van verkoop en marketing verandert ons koopgedrag: wat we kopen, hoe we kopen en waarom we kopen wat we kopen. Consumenten krijgen steeds meer invloed op de ondernemingen van wie ze kopen. De consument is individueler en beter geïnformeerd dan ooit. Via internet vindt hij alle informatie over wat hij wil kopen, de scherpste prijzen en vergelijkbare producten. Producten doen kwalitatief nauwelijks voor elkaar onder en de nieuwe consument gaat ervan uit dat wat hij koopt goed is. Hij heeft geen jarenlange band meer met een bepaald artikel of een winkel. Hij wil daarnaast afwisseling en wil winkelen in een omgeving die past bij zijn levensstijl. Uit de grote hoeveelheid producten die veelal overvloedig aanwezig zijn, kiest hij voor authenticiteit, voor datgene waarmee hij zich kan onderscheiden van anderen.
David Lewis en Darren Bridger laten in 'De nieuwe consument' zien waarom en hoe bedrijven zich zullen moeten aanpassen aan de nieuwe en steeds wisselende eisen van de klant. Zij geven daarbij antwoord op vragen als:
- Welke reclame beweegt de consument tot een aankoop?
- Waarom is goedkoop chic?
- Waarom zal de individuele smaak overwinnen?
- Waarom moeten merken authenticiteit uitstralen?
- Hoe zal internet de detailhandel veranderen?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Inhoudsopgave
1. Van overvloed naar authenticiteit: De opkomst van de nieuwe consumenten
2. Nieuwe consumenten overtuigen: De behoefte aan authenticiteit
3. De nieuwe schaarste: Tijd, vertrouwen en aandacht
4. Interessesfeer: Tips voor het ultieme winkelcentrum
5. Waarom een buzz effectiever is dan een hype: Market mavens, cool hunters en nieuwe consumenten
6. De nieuwe consument inschakelen: Waarom nieuwe consumenten zich laten inschakelen
7. Hemel en hel van de detailhandel: waarom nieuwe consumenten zo'n hekel hebben aan boodschappen doen
8. Nieuwe consumenten - Nieuwe commercials: Waarom televisiereclame moet verdwijnen of veranderen
9. Sympathie en waardering verdienen: Echte tegenover valse trouw
10. Alle macht aan de ziel
Bijlage: Mind Scan, het onderzoek
Noten
Bibliografie
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal