Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Mister Ferrari

De opkomst en ondergang van het Kroymans-autoconcern

Specificaties
Paperback, 173 blz. | Nederlands
Kosmos Uitgevers | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789021548517
Rubricering
Hoofdrubriek : Literatuur en romans
Kosmos Uitgevers 1e druk, 2010 9789021548517
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De grenzeloze expansiedrift van Kroymans Corporation, jarenlang synoniem voor droomauto's als Ferrari, Maserati en Jaguar, eindigt in 2009 in een faillissement. Duizenden werknemers verliezen hun baan, honderden miljoenen euro's verdampen en eigen Frits Kroymans raakt zijn imago als godfather van de Nederlandse autobranche op pijnlijke wijze kwijt. Hoewel de autoverkopen door de recessie overal dramatisch daalden, blijkt er bij Kroymans meer aan de hand te zijn geweest. Machogedrag en overmoed leiden tot onverantwoorde risico's, waar ook bankiers hun ogen voor sluiten. Persoonlijke tegenstellingen aan de top leiden tot verlamming op de werkvloer.

Dit boek volgt de opkomst en de ondergang van het familiebedrijf, dat Frits Kroymans uitbouwde tot een van Nederlands grootste auto-ondernemingen. Persoonlijke ambities die niet in toom worden gehouden door toezichthouders en financiers leiden tot een reus op lemen voeten die omvalt bij de eerste tegenwind. Wat overblijft is het fascinerende verhaal van een man die, ondanks al zijn fouten, bewonderd wordt en geliefd blijft. Zelfs door zijn tegenstanders. De enige die 'Mister Ferrari' van zijn voetstuk kan stoten is hijzelf.

Specificaties

ISBN13:9789021548517
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:173
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2010

Expertrecensies (1)

recensie
Mister Ferrari
Peter Vermeulen | 7 maart 2011
'Mister Ferrari': Frits Kroymans wist een familiebedrijf uit te bouwen tot een van de grootste auto-ondernemingen van Nederland. Toch kwam er een einde aan dit imperium. Reden voor Tim Jansma en Richard van Berkel om tientallen insiders te interviewen over de ondergang van het Kroymans-autoconcern. Om hier vervolgens een boek over te schrijven: 'Mister Ferrari' met de subtitel 'De opkomst en ondergang van het Kroymans-autoconcern'. Resultaat is een boek dat tot de verbeelding spreekt.
Lees verder

Over Richard van Berkel

Richard van Berkel (1967) is medeoprichter en directeur van contentmarketingbureau LVB Networks. Hij publiceert regelmatig over zorg en communicatie.

Andere boeken door Richard van Berkel

Inhoudsopgave

Verantwoording
Inleiding

1 De making van mister Ferrari
2 A.R.M.-Stokvis
3 De grote sprong voorwaarts
4 De coup van Frits
5 De psychologie van twee heren
6 'Hij zegt dat we veerkracht moeten tonen'
7 Het leed dat lenen heet
8 Slotoffensief
9 De vernedering
10 Uitverkoop
11 'Het had niet mogen gebeuren, het is onomkeerbaar'

Epiloog

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Mister Ferrari