Je school doen leren
Over de professionalisering van schoolorganisaties
Samenvatting
Scholen slagen er doorgaans goed in om leerlingen te laten leren, maar het eigen leerproces als organisatie blijft vaak onderbelicht.
Terwijl het collectieve leren net cruciaal is om de complexe uitdagingen van vandaag én morgen aan te gaan.
Dit boek focust op de hefbomen waarmee je het lerend vermogen van een schoolteam naar hoger niveau tilt.
Waarom? Scholen moeten wendbaar omgaan met permanente verandering en onzekerheid. Dat vraagt een sterk lerend vermogen van de hele organisatie. Dit boek reikt de visie en hefbomen aan voor een echt lerende school. Uniek is het ontwikkelkader: een opwaartse spiraal als leidraad voor duurzame groei
Wat? Collectief leren als uitdaging Persoonlijk meesterschap als doel Professioneel professionaliseren Zeven systemische hefboomprincipes ondersteunen het lerend vermogen van de school Naar lerende scholen
Voor wie? directeurs, adjunct-directeurs, TAC-ers, zorg- en graadcoördinatoren, leerlingbegeleiders, bestuurders, interne en externe schoolbegeleiders (ped. begeleiders e.a.), opleidingshoofden, coördinatoren, beleidsmakers
Specificaties
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal