Media morgen - de media op hun kop (Nieuwe editie)

Overleven onze klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile?

Specificaties
E-book, 198 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789401403504
Rubricering
LannooCampus Epub met watermerkbeveiliging 1e druk, 2012 9789401403504
Direct te downloaden

Samenvatting

Verbaast het u dat de businessmodellen van de klassieke media op de helling staan? Het commerciële verhaal van televisie, kranten, magazines en radio dat al zo lang bestaat, valt steeds meer uit elkaar. Maar hoe komt dat?

U en ik gedragen ons als consumenten vandaag zoveel anders. Dankzij technologie nemen we de controle over hoe, wanneer en welke media we consumeren. Bovendien zijn we verbonden met elkaar. Ons sociaal netwerk houdt ons op de hoogte van het nieuws, kondigt nieuwe producten aan en vertelt of ze de moeite waard zijn. Meer nog, we gaan al die kennis mobiel gebruiken via tablets en smartphones.

Weten de mediabedrijven hoe ze hiermee moeten omgaan? Neen. Steken vele media hun kop in het zand? Ja. Hoe moeten de mediaspelers zich organiseren om succesvol te blijven? En hoe vermijden ze dat ze ingehaald worden door internationale uitdagers die op de loer liggen?

In 'Media Morgen' neemt Jo Caudron u mee naar de toekomst van de media. Ondanks hun sterke troeven van vandaag, moeten ze net als adverteerders en marketeers hun aanpak afstemmen op de vernieuwde technologie en de vernieuwde consument. Ontdek de weg naar die grote uitdagingen!

Specificaties

ISBN13:9789401403504
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:198
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:29-10-2012

Expertrecensies (1)

recensie
Media morgen - de media op hun kop
Bert Thiel | 16 maart 2012
Je hoeft geen rocket science gestudeerd te hebben om te zien, dat het medialandschap een ingrijpende wijziging aan het ondergaan is. Jo Caudron beantwoordt in 'Media Morgen, De media op hun kop' de prangende vraag of de klassieke media de radicale impact van internet, social media en mobile zullen overleven. Een zeer persoonlijk verlanglijstje.
Lees verder

Over Jo Caudron

Jo Caudron is een Belgisch toekomstdenker, gespecialiseerd in innovatie, transformatie en maatschappelijke veranderingen. Hij is veelgevraagd spreker, auteur en ondernemer. Vanuit meer dan 30 jaar ervaring met innovatie en transformatie adviseert hij organisaties over het herkennen van verandering en het benutten van kansen in een snel veranderende wereld. Hij is de auteur van het tot Managementboek van het Jaar 2020 bekroonde De wereld is rond.

Andere boeken door Jo Caudron

Inhoudsopgave

Dankwoord
Inleiding
Een mobile applicatie als brug tussen papier en digitaal

1. Het verleden kennen om de toekomst beter te begrijpen
2. De impact van social en mobile media
3. De media zijn stuk. Kunnen we ze maken?
4. Zit er geld in de nieuwe media?
5. Media go social.

Besluit

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Media morgen - de media op hun kop (Nieuwe editie)