Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Van geitenwollen sokken naar design jeans

Over duurzaamheid en marketing

Specificaties
Gebonden, 385 blz. | Nederlands
Wolters Kluwer | 2004
ISBN13: 9789013015294
Rubricering
Wolters Kluwer 0e druk, 2004 9789013015294
Onderdeel van serie Marketing Watch
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) doe je niet alleen voor de samenleving: mvo is voor bedrijven in toenemende mate een zakelijke must. De schrijvers van dit boek reiken commercieel manager en marketeers handvatten aan om de kansen die mvo biedt te benutten.

Het 'vermarkten' van duurzaamheid vergt een grote mentale omschakeling van iedereen, vooral van degenen die verantwoordelijk zijn voor het commercieel beleid van bedrijven. Zij staan in veel opzichten in de fontlinie en vormen de brug naar een buitenwereld, die over mvo en duurzaamheid veel verschillende en tegenstrijdige signalen afgeeft. Heel wat consumenten associëren duurzame producten nog steeds met geitenwollen sokken en voelen zich er daarom niet door aangesproken. Terwijl ze toch een uitgesproken voorkeur blijken te hebben voor de duurzame designjeans van een merk als Kuyichi.

Hoe speelt u als marketeer in op verschillende signalen die de markt afgeeft? Welke producten (en diensten) verdienen het predikaat 'duurzaam', wie kopen ze waarom en waarom niet, wat is het nut en de noodzaak om dat soort producten op de markt te brengen?

Aan de hand van feiten, cijfers, onderzoek en cases wordt de lezer wegwijs gemaakt op een terrein waarover veel te doen is. De conclusie is onontkoombaar: willen marketeers en hun adviseurs een relevante rol blijven spelen, dan dienen ze de commerciële mogelijkheden van mvo serieus bij de formulering van hun strategie te betrekken.

Specificaties

ISBN13:9789013015294
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:385
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Van geitenwollen sokken naar design jeans
Eric van Arendonk | 4 april 2006
Welke rol kan duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen spelen binnen marketing? Op deze belangrijke en bijzonder actuele vraag geeft het boek 'Van geitenwollen sokken naar design jeans' een duidelijk én volledig antwoord.
Lees verder

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding: leeswijzer en samenvatting

1. Duurzaam, duurzaamheid en duurzame producten: waar hebben we het over?
2. Duurzaamheid: de invloed van de internationale agenda op de concurrentieomgeving
3. Hoe belangrijk vinden burgers en consumenten duurzaamheid?
4. Het aankoopbeslissingsproces van de consument bij duurzame producten
5. De zorg van consumenten over planet en people
6. De praktijk: Wie doet er wat met duurzaamheid?
7. Wat voor redenen zijn er om aan mvo te doen?
8. Voordeel voor de klant of voordeel voor de wereld?
9. Mvo op het snijvlak marketing, positionering en branding
10. Duurzaamheid: de kern van de zaak
11. Duurzaam ondernemen en de marketingpraktijk
12. Interne marketing en mvo.
13. Maatschappelijk verantwoord ondernemen en de samenwerking met maatschappelijke organisaties
14. Slotwoord: hoe nu verder?

Bijlage - Lijst met instellingen die hebben meegewerkt aan het NIDO-programma Marktkansen voor duurzame Producten

Literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van geitenwollen sokken naar design jeans