Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
e.a.

Ondernemingssucces

Hoe organisaties hun eigen toekomst creëren

Specificaties
Gebonden, 246 blz. | Nederlands
Wolters Kluwer | 2004
ISBN13: 9789013007374
Rubricering
Wolters Kluwer 0e druk, 2004 9789013007374
Onderdeel van serie MarketingWatch
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Wat maakt een onderneming succesvol? Sommige ondernemingen lijken meer dan andere in staat om op een authentieke manier hun eigen toekomst te creëren. Deze 'industry shapers' spelen het klaar om continu te veranderen, zonder zichzelf daarbij te verliezen. Andy Mosmans ondernam voor 'Ondernemingssucces' een zoektocht naar de onderliggende pijlers van ondernemingssucces. Hij interviewde 37 bestuurders en commissarissen van 's lands meest bewonderde ondernemingen . In het boek worden deze ondernemingen ook wel 'legendaries' genoemd.

Mosmans onderscheidt in dit boek drie soorten ondernemingen:

1. Legendaries that make things happen;
2. Laggards that watch things happen
3. Losers that wonder what happened.

Legendaries onderscheiden zich op verschillende manieren van de overige ondernemingen: ze beschikken over een bovengemiddeld gevoel van identiteit. Ze kenmerken zich daarnaast door hun sterk ontwikkelde vermogen tot innovatie. In de continue dans tussen identiteit en innovatie is leiderschap de derde essentiële factor. In 'Ondernemingssucces is dan ook zowel theoretisch als praktisch uitgebreid aandacht voor de onderwerpen identiteit, innovatie en leiderschap.

Specificaties

ISBN13:9789013007374
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:246
Druk:0
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Ondernemingssucces
Rob Beltman | 5 augustus 2004
Welke manager is er niet op uit te ontdekken wat het recept voor ondernemingssucces is? De ondertitel van dit boek doet vermoeden dat Andy Mosmans het u zal schenken. Als u dat denkt, komt u met dit boek bedrogen uit. Andy heeft met zijn odyssee langs 's lands meest bewonderde organisaties vooral een bijzonder vermakelijk en leerzaam boek geproduceerd, dat de aandachtige lezer inzicht geeft in enkele bouwstenen van hún succes.
Lees verder

Over Andy Mosmans

Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO, BBDO Nederland, onderdeel van BBDO Worldwide, en ARA Groep, onderdeel van TBWA\Worldwide. Tegenwoordig opereert hij als adviseur, ondernemer en opleider vanuit Andy Mosmans & Company, Unknown Group, VENGEAN en het Institute for Branding and Business Development. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) Andy voor meer dan honderd (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Hij neemt zitting in diverse raden van advies, was voorzitter van de raad van toezicht van Ziekenhuis Amstelland en lid van de raad van toezicht van Rotterdam Partners. Hij is lid van de Speakers Academy, auteur bij Adformatie en publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Tevens doceert Andy de Branding MBA in 1 Day, is hij gastdocent bij diverse universiteiten en hogescholen in Nederland en visiting professor Strategic Brand Management in China bij Business School Netherlands-Asia in Shanghai, Beijing en Shenzen. Ook schreef hij de boeken Marketing-communicatie en chaos (1990, samen met prof. dr. Willem Verbeke), Merkenbeleid (1998/2003, samen met prof. dr. Roland van der Vorst), Corporate reputatie (1999/2001), Mosmans over marketing, merken en management (2003), Ondernemingssucces (2004/2005/2007/2008/2013), Branding NL (2008/2012/2013), Startup Branding (2017) en BRANDING (2022).

Andere boeken door Andy Mosmans

Inhoudsopgave

Voorwoord

Ten geleide

1. Organisaties en succesvol ondernemen
2. Identiteit in theorie en praktijk
3. Innovatie in theorie en praktijk
4. Leiderschap: theorie en praktijk
5. Conclusie en executive summary

Bijlage lijst geïnterviewden

Literatuur

Noten

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemingssucces