Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

We-Think

Mass innovation, not mass production

Specificaties
Paperback, 304 blz. | Engels
Profile Books | 1e druk, 2008
ISBN13: 9781861978929
Rubricering
Profile Books 1e druk, 2008 9781861978929
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

YouTube, Wikipedia, Linux, de Sims, sms-en, het wereldwijde web, iets doen uit liefde - niet voor geld en zelfs delen van Google: allemaal voorbeelden van massasamenwerking, geen massaproductie. We-Think, de toekomst is van ONS.

U bent wat u deelt.

Dat is ethiek van de wereld die gecreëerd is door YouTube, MySpace, Wikipedia en Facebook. 'We-Think' is een oproep om de gedeelde macht van internet als gemeenschappelijk middel te gebruiken om de maatschappij opener en gelijk te maken.

'We-Think' beschrijft de stroming van gezamenlijke creativiteit wanneer mensen van California tot China manieren bedenken om samen te werken, die democratischer, productiever en creatiever zijn. Deze gids voor de nieuwe cultuur van massadeelname en innovatie is een boek als geen ander: het begon online door een uniek experiment van gezamenlijke creativiteit waarbij honderden mensen over de hele wereld betrokken waren.

De generatie die opgroeit met internet wil niet alleen toekijken. Zij willen actief meedoen en hun slogan is: wij denken dus wij bestaan.

Specificaties

ISBN13:9781861978929
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Profile Books
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2009
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
We-Think
Eric van Arendonk | 7 mei 2008
'We-think' gaat eigenlijk over de mogelijkheden die internet ons biedt. Op zich is dit geen nieuws; inmiddels weten we dat deze oneindig zijn. Hier is ook al menig boek over vol geschreven. Het bijzondere van dit boek is, dat het één aspect van deze mogelijkheden uitlicht en uitvoerig beschrijft, namelijk de kracht van het met velen verbonden zijn. We hoeven niet alles meer zelf uit te denken, maar hebben binnen één klik een gigantische denktank tot onze beschikking.
Lees verder

Over Charles Leadbeater

Charles Leadbeater is an independent advisor, best-selling author, award-winning journalist and recognized thought-leader on innovation whose advice is sought by governments, cities and organizations throughout the world. He was awarded the prestigious David Watt Prize for journalism after a distinguished career at the Financial Times, where we was Labour Editor, Industrial Editor and Tokyo Bureau Chief all by the age of 32, before leaving to become Assistant Editor at The Independent. Leadbeater went on to become a key advisor to Tony Blair's policy team at the Downing Street Policy Unit and the Department of Trade and Industry, specializing in the impact of the Internet and the knowledge driven economy, helping to shape government policy across a number of fronts. He is a senior research associate with Nesta, the UK's innovation fund, a trustee of the Nominet Trust, the social tech investment fund and has a long track record of involvement in social innovation, not least as chairman of the social enterprise Apps 4 Good. He was a co-founder of Participle, the public service design agency and is an associate of the Centre for London.

Andere boeken door Charles Leadbeater

Inhoudsopgave

Preface

1. You are what you share
2. The roots of We-Think
3. How We-Thinks works (and not)
4. The We-Think business
5. How far will We-Think spread?
6. For better or worse?
7. As we may think

Acknowledgements
Notes
Background research
Bibliography
Index f

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        We-Think